شناسهٔ خبر: 45370521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

قالیباف: در کمتر از یک ماه ۱۷ کیلوگرم غنی‌سازی ۲۰ درصد انجام شد

رئیس مجلس با حضور در سایت (فردو) گفت: در کمتر از یک ماه ۱۷ کیلوگرم غنی‌سازی ۲۰ درصد در مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) انجام شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهدای ایران، محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 9 بهمن) در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) با گرامیداشت دهه فجر و یاد امام و شهدای انقلاب گفت: امروز براساس نظارت میدانی و قانون راهبردی لغو تحریم‌ها که در مجلس تصویب رسید و زمانبندی‌های اجرایی آن به سایت فردو آمدیم.

وی با بیان اینکه طی بازدیدهای که امروز داشتیم مشخص شد که  این قانون مرحله به مرحله به اجرا درآمده است، ادامه داد: در غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم که قرار بود سالانه 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شود، از جهت زمانبندی جلوتر هستیم  و در عرض حدود یک ماه 17 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده است.

نماینده تهران در مجلس با تاکید براینکه برای پیشرفت کشور نیاز به پیشران‌هایی در حوزه صنعت و اقتصاد هستیم، عنوان کرد:  یکی از آن‌ صنعت‌های که در آن نیازمند پیشرفت هستیم، صنعت هسته‌ای است و ترکیبی از فناوری و علوم دیگر را هم شامل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز نمونه‌های جدی این روند را در این صنعت دیدیم در حوزه کشاورزی، رادیودارو و ... این صنعت فعال و موثر است اگر دشمن محکم ایستاده که ما دارای این بنیه علمی نباشیم و از ایران قوی ناراحت هستند ما مصمم هستیم در این راه گام برداریم و مجلس با مصوبه اش در رفع تحریم وارد این روند شد.

قالیباف با بیان اینکه همه اقدامات ایران در چارچوب برجام است، اضافه کرد: ما هیچ وظیفه‌ای نداریم که وقتی آن‌ها پایبند نیستند، ما باشیم هر وقت آن‌ها به تعهداتشان عمل کردند یعنی رفع تمام تحریم‌ها و مشکلات بانکی و نفتی و تجاری ما برداشته شد با گزارش به مجلس دوباره بر اساس مواد 36 و 37 به تعهدات خودمان می‌توانیم برگردیم با این تصمیم دشمنان ما باور کنند که ما مصمم بر اجرای این قانون هستیم تا رفع کامل تحریم را شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: صنعت هسته‌ای گام بزرگی در مسیر خنثی سازی تحریم برداشته است و معتقدیم با اقدام و مواضع واحد به گونه‌ای پیش رویم که مردم در آینده با آسایش و امنیت و رفاه بیشتر زندگی کنند.

نظر شما