شناسهٔ خبر: 45361161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

طوفان کرونا در انگلیس و اسرائیل؛ بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی پر شد

کرونا در سرزمین‌های اشغالی و انگلیس همچنان در حال توسعه است و بر اساس گزارش‌ها، بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار دارند و در انگلیس نیز شمار فوتی‌های کرونایی از مرز 100 هزار نفر عبور کرده است.

صاحب‌خبر -

 

داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر دیروز از مرز 100 میلیون و 913 هزار نفر گذشته و شمار فوتی‌ها نیز به 2 میلیون و 169 هزار نفر رسیده است. بر اساس داده‌های این مرکز، وضعیت آمریکا، انگلیس و سرزمین‌های اشغالی به شدت بحرانی است.
طبق اطلاعات وزارت بهداشت انگلیس، در روز
سه شنبه آمار قربانیان کرونایی در این کشور، با 1631 مورد دیگر به 100 هزار و 162 نفر نفر رسیده و به این ترتیب، انگلیس به عنوان اولین کشور اروپایی، آمار قربانیان آن از مرز 100 هزار نفر عبور کرد.بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده که مسئولیت همه آنچه در بحران کرونا اتفاق افتاده است را بر عهده می‌گیرد.
وی در سخنانی در دفتر خود در لندن اعلام کرد: من برای هر زندگی که در این بحران از دست رفته است ناراحتم. جانسون در ابتدای همه گیری کرونا افتخار می‌کرد که با بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها دست می‌دهد و حالا اذعان می‌کند که برایش دشوار است غم و‌اندوه این آمار تیره و شوم را بر زبان بیاورد.امید انگلیس که در حال حاضر، موج سوم کرونا را تجربه می‌کند، برای بهبود اوضاع تنها نتیجه‌گیری از طرح واکسیناسیون گسترده است و به سرعت به این روند ادامه می‌دهد.
بر اساس اطلاعات اعلام شده‌، حدود 6.8 میلیون نفر تا به حال در انگلیس اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.بیمارستان‌ها نیز در بسیاری مناطق این کشور تحت فشار بالایی قرار دارند و در حال حاضر بیماران کرونایی بسیار زیادی و بیش از هر زمان دیگری در این بحران به دستگاه تنفسی نیاز دارند. شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به بیش از 3.7 میلیون نفر رسیده است.اولین مورد مرگ کرونایی در انگلیس در پنج ماه مارس سال گذشته میلادی(15 اسفند98) ثبت شد و در آن زمان مقامات تصور می‌کردند دادن تلفاتی به زیر 20 هزار نفر نتیجه خوبی است.
فروپاشی بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی
 در سرزمین‌های اشغالی نیز مسئولان بهداشتی در بیمارستان‌های این رژیم می‌گویند مراکز درمانی زیر بار موج سوم همه‌گیری «کووید۱۹»، در آستانه فروپاشی قرار گرفته‌اند.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیمارستان  بین‌المللی «هداسا»- بزرگترین مرکز درمانی در قدس اشغالی – را مثال آورد و اعلام کرد، این بیمارستان با کمبود تجهیزات درمانی و تخت‌های بستری مواجه شده است. بر اساس این گزارش، کرونا بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی را در معرض فروپاشی قرار‌داده است. روز سه شنبه نیز «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، با پرده برداشتن از مخفی‌کاری وزارت بهداشت این رژیم درباره آمار ابتلا به کرونا، گفت، صدها صهیونیست بعد از دریافت دوز دوم واکسن به این ویروس مبتلا شده‌اند. از سوی دیگر، رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی طی گزارشی که به مرکز اطلاع‌رسانی ویروس کرونا در وزارت بهداشت این رژیم ارائه کرد، هشدار داد، به دلیل واکسیناسیون فشرده و گسترده، ممکن است نوع کرونای اسرائیلی نیز ظهور پیدا کند. همزمان، در جریان درگیری میان یهودیان تندرو و پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی، ۱۴ تن از معترضان به تعطیلی و محدودیت‌ها با هدف مهار ویروس کرونا بازداشت شدند. پلیس رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای پلیس در راستای اجرای دستورالعمل‌های تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی، هنگام ورودشان در معرض حمله قرار گرفتند و معترضان با بستن مسیرها و پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی، به اقدام آنها واکنش نشان دادند و در نتیجه این حمله، هشت تن بازداشت شدند.
توقف پرواز‌ها به مقصد آلمان
 در آلمان نیز «هورست زیهوفر»، وزیر کشور، می‌خواهد برای مبارزه با کرونا، پروازها به آلمان را به شدت محدود کند و روند تشدید کنترل‌های مرزی را در دستور کار قرار دهد.وی در گفت وگویی با نشریه «بیلد» آلمان اعلام کرد: تهدید ناشی از جهش‌های متعدد ویروس کرونا ایجاب می‌کند که ما اقدامات شدیدتری را بررسی کرده و در دولت فدرال درباره آن بحث کنیم.وی در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد که از جمله این اقدامات، تشدید کنترل‌های مرزی به خصوص مرزهای کشورهای
پر خطر کرونایی و همچنین، کاهش پروازهای هوایی و تقریبا به صفر رساندن آن است.وزیر کشور آلمان اعلام کرد: شهروندان انتظار دارند که ما به بهترین شکل از آنها در برابر انفجار آمار مبتلایان حفاظت کنیم.به دلیل آمار مبتلایان بالای کرونا در آلمان این کشور از روز یکشنبه برای اولین بار بیش از 20 کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی قرار‌داده و برای آنها قواعد سختگیرانه سفری را مد نظر قرار‌داده است.
ادامه اعتراضات در لبنان
 در لبنان نیز اعتراضات در مناطق مختلف این کشور از جمله طرابلس، واقع در شمال این کشور، برای دومین روز متوالی ادامه یافت.روزنامه الکترونیکی«رأی الیوم» گزارش داد، این تظاهرات در اعتراض به تصمیم دولت لبنان برای تمدید مدت زمان قرنطینه ناشی از شیوع کرونا صورت گرفته است.معترضان همچنین، از وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی گلایه‌مند هستند و تأکید دارند که به خاطر توقف فعالیت‌های تجاری و کاری ناشی از قرنطینه، دولت هیچ کمکی به اصحاب مشاغل نمی‌کند.
به گزارش رأی الیوم، به خاطر قرنطینه، بحران معیشتی در طرابلس و بخش‌های زیادی از لبنان به وجود آمده است و دامنه اعتراضات محدود به طرابلس نیست، هر چند که بیشتر اعتراضات متمرکز در این شهر است. در برخی از مناطق لبنان نیز معترضان، مسیرها را بسته‌اند.
 در سایه همه‌گیری کرونا و محدودیت فعالیت و آمدوشد مردم، وضعیت اقتصادی لبنان که تحت فشارهای مالی و تحریمی آمریکا نیز قرار دارد، روبه‌روز بدتر می‌شود و شمار بیکاران روبه‌افزایش است. در وضعیت کنونی ارزش لیره لبنان مقابل دلار نیز کاهش یافته و به ۸۷۰۰ لیره مقابل یک دلار رسیده است.

نظر شما