شناسهٔ خبر: 45347052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گفتگوي تلفني روساي جمهوري روسيه و آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در پی گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا، کرملین با صدور بیانیه‌ای، مهمترین محور‌های نخستین گفتگوی تلفنی پوتین و بایدن را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در پی گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا، کرملین با صدور بیانیه‌ای، مهمترین محور‌های نخستین گفتگوی تلفنی پوتین و بایدن را اعلام کرد.
در بیانیه ریاست جمهوری روسیه با اشاره به اینکه گفتگوی روسای جمهور روسیه و آمریکا به ابتکار طرف آمریکایی انجام شده، آمده است:رئیس جمهور روسیه در این گفتگو ضمن تبریک پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: تنها عادی‌سازی روابط بین مسکو و واشنگتن می‌تواند پاسخگوی منافع دو کشور باشد.
طرفین در این گفتگو از تبادل یادداشت‌های مربوط به تمدید پیمان منع تسلیحات راهبردی موسوم به «استارت نو» استقبال کرده‌اند. در این بیانیه همچنین تاکید شده است، ولادیمیر پوتین و جوبایدن درباره خروج یکجانبه آمریکا از قرارداد «آسمان باز» و برجام رایزنی کردند. پوتین و بایدن همچنین بر استفاده از ابزار‌های حقوقی مبتنی بر اصول و قواعد بین المللی به منظور ایجاد محدودیت متقابل در زرادخانه‌های موشکی تاکید کردند.
حل و فصل مسائل داخلی اوکراین و ابتکار روسیه در زمینه برگزاری نشست سران کشور‌های عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات بین المللی، از دیگر محور‌های گفتگوی پوتین و بایدن بود. روسای جمهور روسیه و آمریکا در ادامه این گفتگوی تلفنی بر همکاری برای مقابله با همه‌گیری کرونا تاکید کردند.
در بخش دیگری از بیانیه کرملین آمده است: پوتین و بایدن راه‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری را بررسی کرده‌اند.

نظر شما