شناسهٔ خبر: 45331712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر راه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با وزارت علوم:

نگاه ما به توسعه، توسعه دانش بنيان است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر راه و شهرسازی گفت: نگاه لجستیکی به توسعه را به رویکرد توسعه دانش بنیان بدل کردیم تا مطالبه توسعه و پیشرفت از طریق پژوهش و دانش ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با معاونت پژوهشی وزارت علوم که با حضور آقای منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد افزود: در شرکت راه آهن با ایجاد دغدغه در فکر و رفتار سازمانی و فردی توانستیم برای تحقیقات نتیجه‌گرا قدم برداریم.
وی اضافه کرد: مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن که امسال افتتاح شد مرکزی مهم برای رشد و توسعه فناوری و ارتباط آن با اجرا محسوب می‌شود و کانون تلاقی نخبگی و خبرگی است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: این موجب می‌شود جریان پیشرفت و توسعه و تعالی راه‌آهن به خوبی هدایت شود.
وی به تفاهمنامه امروز اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه کمک می‌کند تا ظرفیت دانشگاهی در شکوفایی منابع انسانی و رشد صنعت و خلق توسعه، گام بردارد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه با وزارت علوم
این تفاهم نامه در حضور آقایان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضای آقایان سعید رسولی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم رسید.
بر اساس این تفاهم نامه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم می‌توانند پروژه‌های علمی و تحقیقاتی مشترک با بخش صنعت حمل و نقل ریلی تعریف و اجرا کنند.
همچنین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و طرح‌های پژوهشی مقطع پسادکتری تقاصا محور که از طرف راه آهن جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم منعکس می‌شود حمایت مادی و معنوی خواهند داشت.
بر اساس بند دیگری از این تفاهم نامه، مراکز رشد تخصصی و واحد‌های نوآوری با کمک شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای حل مشکلات موجود در صنعت ریلی و همچنین بومی سازی تجهیزات فناورانه وارداتی این صنعت، تاسیس خواهد شد.

نظر شما