شناسهٔ خبر: 45328680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی:

اجازه ايجاد و القاي ناامني نمي‌دهيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم افرادی در جامعه به القای ناامنی یا ایجاد ناامنی بپردازند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار محمد قنبری در نشست خبری گفت: وظیفه خود می‌دانیم با استفاده از شیوه‌های علمی، بهره گیری از به روز‌ترین تجهیزات و امکانات در کنار به کارگیری نیرو‌های متخصص و زبده به سمت و سویی برویم که سرعت کشفیات افزایش یابد.
رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط خاموشی معابر و بزرگراه‌ها طی هفته‌های اخیر با افزایش سرقت ها، عنوان کرد: در دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سرقت‌ها 18 درصد افزایش داشته و این در حالی است که باید بگویم طی 10 ماهه سال جاری میزان کل سرقت‌ها افزایش 9 درصدی داشته است.

افزایش گشت‌های آگاهی و انتظامی
سردار قنبری ادامه داد: هر چند که خاموشی معابر و بزرگراه‌ها در افزایش سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد تاثیر دارد، اما از زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی و با دستور فرمانده نیروی انتظامی تردد گروه‌های گشت آگاهی و انتظامی در سطح شهر‌ها به ویژه از ساعت 21 به بعد افزایش داشته است.

رشد 18 درصدی کشفیات کیف قاپی
این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوالی که آیا شاهد افزایش کیف قاپی و موبایل قاپی طی بازه زمانی 10 ماهه سال جاری هستیم؟ گفت: در موضوع کیف قاپی و موبایل قاپی نیازمند این هستیم که مردم "خودکنترلی" را افزایش دهند به هر حال در بازه زمانی اشاره شده میزان کیف قاپی رشد 12 درصدی داشته است، این در حالی است که طی بازه زمانی اشاره شده میزان کشفیات کیف قاپی رشد 18 درصدی داشته است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره دخالت پلیس برای ارتقاء ایمنی خودرو‌ها عنوان کرد: مذاکراتمان با شرکت‌های خودروسازی در زمینه ارتقاء ایمنی خودرو‌ها در حال انجام است و در مواردی نیز این موضوع محقق شده؛ جلسات متعددی با خودروسازان داشته ایم تا با راه اندازی سامانه‌هایی در رابطه با ردیابی قطعات و ... همکاری با پلیس آگاهی و سایر سازوکار‌ها بتوانیم ایمنی خودرو‌ها را افزایش دهیم، به هر حال مذاکرات و پیگیری‌ها در حال انجام است.
سردار قنبری در پایان درباره چگونگی تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان گفت: 67 درصد کشفیات پلیس آگاهی ناجا از طریق اشراف اطلاعاتی و بهره مندی از سامانه‌های این پلیس اتفاق می‌افتد و بانک اطلاعاتی مجرمان را نیز تکمیل کرده ایم.

نظر شما