شناسهٔ خبر: 45319098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

صدور معافیت موقت تحریمی برای جنبش انصارالله از طرف آمریکا

ابنا

وزارت خزانه داری آمریکا، معافیت تحریمی موقت برای جنبش انصارالله یمن صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت خزانه داری آمریکا، معافیت تحریمی موقت برای جنبش انصارالله برای مبادلات با این جنبش تا 8 اسفند 1399 صادر کرد.

براساس بیانیه این وزارت خانه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که همه مبادلات مالی که انصارالله یمن یا شرکت‌ها و نهادهایی که بیش از 50 درصد آنها متعلق به انصارالله است به استثناء برخی موارد -که در بند b مجوز معافیت توضیح داده شده است- تا ساعت 00:01 بامداد روز 26 فوریه (8 اسفند) مشمول معافیت از تحریم خواهد بود.

در بند b مجوز یک‌ماهه وزرات خزانه‌داری آمریکا برای تحریم‌ها علیه انصارالله اعلام شده است که حساب‌های مسدود شده اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با انصارالله یمن تا تاریخ 25 ژانویه (6 بهمن) و همچنین کلیه مبادلات مالی و فعالیت‌هایی که به موجب مقررات مقابله با تروریسم (GTSR) و مقررات تحریم‌های سازمان‌های تروریستی خارجی (FTOSR) مشمول این معافیت یک‌ماهه نمی‌شوند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که وزارت خارجه آمریکا پس از آغاز ریاست جمهوری بایدن از بازنگری درباره تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله در سریع ترین زمان ممکن خبر داده بود.

دولت آمریکا در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ در اقدامی که با واکنش شدید بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی مواجه شد، نام جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اضافه و تحریم‌های شدیدی را علیه آن وضع کرد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال 1394، کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به "عبدربه منصور هادی" رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما