شناسهٔ خبر: 45305294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مجمع سالیانه هیئت دوومیدانی سیستان و بلوچستان :

برگزاری بیش از پنج میزبانی در سطح قهرمانی کشور و مسابقات حساس در این استان نشان از ظرفیتهای خوب سخت افزاری این منطقه است

مجمع سالیانه هیئت دوومیدانی استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، رئیس هیئت دوومیدانی استان و سایر اعضای مجمع در شهرستان چابهار برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان وبه نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش وجوانان سیستان و بلوچستان،روز گذشته،مجمع سالیانه هیئت دوومیدانی استان سیستان و بلوچستان با حضور صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران، ادهم کرد مدیر کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، رستم زهی رئیس هیئت دوومیدانی استان و سایر اعضای مجمع در شهرستان چابهار برگزار شد.
صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیات دوومیدانی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیمای گفت:
گزارش عملکرد و فعالیت های صورت گرفته توسط هیئت دوومیدانی استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته بسیار رضایت کننده و مطلوب می‌باشد.
سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های برتر دوومیدانی نسبت به سایر استان‌ها می باشد که همیشه در تورنمنت‌های مهم حرف برای گفتن دارد.
با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، تمام شهرستانهای استان دارای پیست استاندارد تارتان و از لحاظ سخت‌افزاری مجهز شده اند.
در سال های اخیر، همچون گذشته قهرمانان بزرگ دو‌ومیدانی از این منطقه به عضویت تیم ملی و قهرمانی مسابقات آسیایی راه پیدا کردن که می توان به آقای دهمیری، در زاده و امیریان اشاره کرد.
در سه سال گذشته بیش از 5 میزبانی در سطح قهرمانی کشور، 2 مسابقه دوی صحرانوردی و همچنین میزبانی ایده‌آل المپیاد استعدادهای برتر نشان از قدرت دوومیدانی این منطقه می‌باشد.
مسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی کشور به میزبانی چابهار با حضور قهرمانان ملی و آسیایی در بخش آقایان برگزار شد که نشان از کیفیت بالای این مسابقات است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در مجمع سالیانه هیات دوومیدانی استان ؛عملکرد و فعالیت های دوومیدانی استان بسیار درخشان بوده است و ماحصل این موفقیت‌ها ظهور قهرمانانی همچون عبدالرحیم درزاده، امیر امیریان و محمد داد الله زهی می‌باشد و چندین قهرمانی دیگر به عضویت تیم ملی معرفی شدند و مدال های ارزشمندی برای ایران کسب کردند.
دوومیدانی سیستان و بلوچستان در سطح کشور جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد، چرا که قهرمانان نامدار این رشته از گذشته یوسف دهمیری گرفته تا کنون قهرمان آسیا درزاده، باعث شده است تا جایگاه این استان در تیم ملی و به خصوص فدراسیون دوومیدانی ویژه دیده شود.
فدراسیون دوومیدانی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته در استان و همچنین با توجه به پتانسیل و ورزشکاران مستعد این رشته در آینده قهرمانان بیشتری به عضویت تیم ملی اضافه خواهند شد.
زیرساخت‌های رشته دوومیدانی در سطح استان به صورت گسترده توسعه یافته است، در بعضی از شهرستانها پیست تارتان استاندارد جهانی نصب شده و در برخی در حال نصب و کار مطالعاتی میباشد.
هیات دوومیدانی استان با حمایت‌های اداره کل و فدراسیون دوومیدانی سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه بانوان صورت گرفته که در آینده شاهد مدال های بانوان شایسته و مستعد دوومیدانی کار در میادین ملی و بین المللی خواهیم بود.
حضور بیش از 42 ورزشکار دوومیدانی کار که مدال های آسیایی و جهانی در کارنامه دارند، نشان از کیفیت بالای مسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی کشور میباشد.
میزبانی اینگونه مسابقات که در سطح ملی برگزار می‌شود فرصت طلایی است تا ورزشکاران مستعد و نخبه این استان در کنار قهرمانان بزرگ ایران قرار بگیرند و تجربه های ناب کسب کنند.
لازم به ذکر است؛ مسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی کشور از سوم لغایت پنجم بهمن ماه 99 به میزبانی شهرستان ساحلی و زیبای چابهار در حال برگزاریست.

نظر شما