شناسهٔ خبر: 45302165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رایزنی دیپلماتیک برای یافتن اتباع ایرانی مفقود شده در ترکیه در حال انجام است

صاحب‌خبر -

شفقنا- سرپرست فرمانداری ارومیه گفت: پیگیری رسمی برای جستجو، یافتن و استرداد مفقودان پنج نفر از اهالی بخش کوران این شهرستان که گرفتار بهمن شده بودند به عمل آمده و رایزنی‌های دیپلماتیک برای جست و جوی موثر اتباع ایران در ترکیه در حال انجام است.

ایرنا نوشت: رسول مقابلی در خصوص حادثه ۲۹ دی ماه جاری در مرز ایران با ترکیه، اظهار داشت که از همان ابتدا و اطلاع از عزیمت تعدادی از اهالی روستا به مناطق مرزی، بلافاصله پس از بررسی اطلاعات موجود، تمام امکانات این شهرستان برای پیگیری وضعیت مفقودان بسیج شد.

وی ادامه داد: از طریق مبادی مرزی ایران، درخواست بررسی و اقدام عاجل برای جستجوی مفقودان به نیروهای مرزی ترکیه اعلام شده است.

سرپرست فرمانداری ارومیه افزود: اکیپ‌هایی از نیروهای مرزی ترکیه به محل حادثه اعزام و ساعت‌ها جستجو انجام گرفته که تاکنون بی نتیجه مانده است و نیروهای امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از همان آغاز آماده اعزام به محل حادثه بودند.

مقابلی بیان کرد: تاکنون به دلیل اینکه این حادثه در کشور ترکیه اتفاق افتاده، نتوانسته‌ایم موقعیت و محل مفقودان را پیدا کنیم و از خانواده آنها تقاضا دارم تا شکیبا باشند.

وی تاکید کرد: از هیچ تلاشی چه از طریق نیروهای مرزبانی و امدادی در این سوی مرز و چه با رایزنی‌ها از طریق به کارگیری امکانات کشور ترکیه فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: با تمام توان پیگیری‌های لازم را از طرف کشور ترکیه نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف وضعیت مفقودان انجام می‌دهیم.

عصر روز دوشنبه هفته گذشته بر اثر کولاک برف در مرز ایران و ترکیه پنج نفر از اتباع ایرانی مفقود شدند.

سعید حقیقی بخشدار صومای برادوست هم در این خصوص گفته بود: حوالی ظهر با سقوط بهمن در ارتفاعات نوار مرزی ایران و ترکیه، پنج تن از اهالی روستای “کوران” بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه مفقود شده اند.

روستای کوران بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه، درهشت کیلومتری مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

نظر شما