شناسهٔ خبر: 45287369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی:

کادر پزشکي مجاهدانه پاي کار ايستادند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس در دوره شیوع کرونا نقش موثری در نظم مراکز درمانی به ویژه در روز‌های اول و همچنین نظارت بر فاصله‌های اجتماعی و همچنین درمان مردم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار حسین اشتری در مراسم بازدید وزیر بهداشت از پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سخنانی با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر افزود: 11 ماه است که پلیس در کنار حافظان سلامت در سراسر کشور در حال خدمت است و همچنین کادر درمان که به صورت شبانه روز به مردم خدمت می‌کنند و ما قدردان آن‌ها هستیم.
وی گفت: همان طوری که در دفاع مقدس از مجاهدان قدردانی کردیم در این مقطع هم از همه عزیزان به ویژه کادر پزشکی تشکر می‌کنیم که مجاهدانه پای کار ایستادند.
سردار اشتری افزود: باتوجه به تحریم‌ها کار پیشگیری و درمان بسیار سخت بود، اما کادر درمانی ما با تمام توان گام برداشت و توانست جلوی شیوع و گسترش آن را بگیرد.
وی گفت: از پلیس راهنمایی و رانندگی نیز انصافا تشکر می‌کنم که در این زمینه پیشتاز بود.
فرمانده ناجا افزود: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا تمام نیرو‌های مسلح به دستور مقام معظم رهبری درگیر این موضوع شدند و از همان ابتدا با تمام تجهیزات وارد میدان شدند.
سردار اشتری گفت: در روز‌های اول هجوم مردم به بیمارستان‌ها موجب اخلال در کار درمانی شد، اما با حضور ماموران به راحتی این موضوع ساماندهی شد و کار درمانی به نحو عالی پیش رفت.
وی افزود: در فضای مجازی نیز کسانی بودند که مخالف حرکت مردم گام برمی داشتند و سعی می‌کردند اذهان عمومی را تشویش کنند، اما فشار‌ها موجب نشد تا خللی در کار ما پیش آید و با ورود پلیس فتا با برخی از این سایت‌ها برخورد شد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: یکی از مشکلات در روز‌های اول بحث احتکار لوازم مورد نیاز مردم از جمله ماسک و وسایل ضدعفونی و بهداشتی بود که پلیس سریعا ورود پیدا کرد.
سردار اشتری افزود: درخصوص سفر‌ها و محدودیت‌ها نیز پلیس ورود پیدا کرد و مردم به پلیس اعتماد کردند به طوری که در ایام نوروز سفر‌ها تا 70 درصد کاهش یافت.
وی گفت: یکی از روز‌های ماندگار در تاریخ شیوع کرونا که سمبل هماهنگی بین مردم، پلیس و مسئولان بود روز طبیعت بود، این است که مردم تهران در آن روز به هیچ عنوان به محیط زیست ورود پیدا نکردند.
سردار اشتری افزود: در دوره کرونا ظرفیت بیمارستان‌های ناجا نیز در خدمت مردم بود و همه برای پذیرش بیماران آماده بودند و به مراکز درمانی دستور داده بودیم به هیچ عنوان از پذیرش بیمار خودداری نکنند و تفاوتی میان بیماران کادر درمانی نیروی انتظامی و مردم نباشد.
وی گفت: از اول آذر هم محدودیت‌های تردد در کشور بین شهری و شبانه آغاز شد که بلافاصله بعد از ابلاغ همکاران ما آماده و در بیش از 1900 نقطه از کشور مستقر شدند.
فرمانده ناجا افزود: بیش از 450 هزار نفر- روز همکاران ما در شهر‌ها و جاده‌ها حضور دارند و این یک افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی است که میزان فوتی‌های ما از حدود 500 نفر در روز امروز به عدد دورقمی رسیده است.
سردار اشتری گفت: امیدواریم که هرچه زودتر بحث کرونا در کشور پایان پذیرد، ولی تا آن زمان که نیاز باشد ما در کنار حافظان سلامت خواهیم بود.
وی همچنین در پایان از کادر نیروی انتظامی که در زمان کرونا و به خاطر خدمت به مردم به بیماری مبتلا شدند یاد آن‌ها را گرامی داشت و برای خانواده آن‌ها صبر آرزو کرد.

نظر شما