شناسهٔ خبر: 45281840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار تهران لایحه بودجه 1400 را تقدیم شورای شهر کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - شهر: شهردار تهران گفت: رقم اصلی بودجه 1400، 47 هزار و ششصد و هشتاد و هفت میلیارد تومان است و دو هزار و دویست و هفتاد و چهار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی است که برای پروژه های خاص در نظر گرفته شده و بودجه تکمیلی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در جریان تقدیم لایحه بودجه 1400 در صحن علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه (5 بهمن) انجام شد، ابراز امیدواری کرد که با تحولات در بودجه 1400 سرخط جدیدی به وجود بیاوریم. امیدواریم بیش از نگاه فیزیکی بر نگاه اجتماعی استوار باشیم و با همراهی مردم مشکلات به ظاهر لاینحل، حل شود.
او با اشاره به اینکه رویکرد اصلی نسبت به مشکلات شهر، اجتماعی است، گفت: در شرایط سخت اقتصادی کرونا پیش بینی می شود برخی از این اثرات تا 1400 ادامه داشته باشد و شهرداری هم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری دارد.
حناچی ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به اقشار آسیب پذیر، بودجه برای محلات نیازمند توجه مانند ده ونک، خاک سفید، هرندی و... از جمله موضوعات مورد توجه است و ارتقا سلامت شهروندان و ورزش و نشاط شهری نیز حائزاهمیت است.
او توضیح داد: با توجه به‌ تحولات 1400 تلاش شد تا بار مالی حالت تبصره نداشته باشد و در اجرای مقررات بالا دستی و اضافه کردن رقم به شفافیت کمک شده است. بودجه اصلی 47 هزار و ششصد و هشتاد و هفت میلیارد است و دو هزار و دویست و هفتاد و چهار میلیارد بودجه پیشنهادی است که برای پروژه های خاص در نظر گرفته شده و بودجه تکمیلی خواهد بود.
به گفته حناچی؛ بودجه تکمیلی از افزایش درآمدهای شهرسازی محقق می شود و باید کسانی که از افزایش قیمت املاک منفعت می برند هزینه بیشتری کنند.
او ادامه داد: برخی پروژه ها مانند خط 6 و 7 متروی تهران از بودجه تکمیلی منتفع می شوند. همچنین 27 پروژه توسعه ای از جمله مواردی است که اگر تصویب شود، صورت می گیرد. درآمد کسب پارکینگ به ردیف ساخت پارکینگ های محله ای منتقل شده است یعنی اگر از پارکینگ درآمد داشته باشیم صرف ساخت پارکینگ محلی می شود.
حناچی گفت: در خصوص اصلاح بهبود سهم مصارف مختلف در بودجه 1400 سهم جاری کاهش داشته و سهم بدهی ها از 15 درصد به 21درصد افزایش داشته تا انشالله تا پایان دوره بدهکارتر از قبل نباشد و بدهی جدیدی ایجاد نشود. از جمله دستاوردهای مهم بودجه شفافیت و پاسخگویی در جهت حکمرانی خوب شهری و تعریف پروژه های توسعه ای محلی گامی رو به جلو برای مشارکت شهروندان در تهران به عنوان شهری برای همه است.

نظر شما