شناسهٔ خبر: 45237323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طوفان به شهرهای استان مازندران خسارت زد؛ سقف ۱۱ خانه بابلسر را باد برد

گروه استان‌ها- وزش باد شدید صاعقه و بارش باران سبب بروز خسارت‌هایی در بخش‌ها، شهرها و روستا‌های مختلف استان مازندران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، از شامگاه چهارشنبه اول بهمن‌ماه تند باد شدیدی  با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت مازندران را درنوردید. وزش باد شدید صاعقه و بارش باران سبب بروز خسارت‌هایی در بخش‌ها، شهرها و روستا‌های مختلف شد.

یکی از این شهرستان‌ها بابلسر بود که بیشینه سرعت وزش باد گزارش شده در این شهرستان از شب گذشته تا امروز حدود 72 کیلومتر و ساعت بوده که سبب تخریب دیوار، کنده شدن سقف منازل، کنده شدن درختان و همچنین تخریب نایلون در بخش کشاورزی شده و گروه‌های خدماتی و امدادی در حال خدمات‌رسانی و امدادرسانی به خسارت دیدگان هستند.

علی روستایی رئیس جمعیت هلال احمر بابلسر در این ‌باره اظهار داشت: متاسفانه بر اثر طوفان شدید سقف 11 خانه در سطح شهرستان بابلسر کنده شد و نیروهای امدادرسانی هلال احمر در حال خدمات‌رسانی و امدادرسانی هستند.

وی افزود: 10 نیروی هلال احمر با دو اکیپ 5 نفره از لحظه وقوع طوفان تاکنون حضور یافتند و بیش از 5 عملیات در سطح شهر و روستاهای بابلسر برای امدادرسانی انجام شد.

امین مستوفیان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بابلسر نیز اظهار داشت: از لحظه شروع طوفان در سطح شهرستان تا این لحظه بیش از 20 ماموریت توسط نیروهای عملیاتی 3 ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در سطح شهرستان انجام شد و همچنان تا رسیدن به شرایط عادی ادامه دارد.

وی افزود: اغلب ماموریت‌ها مربوط به تخریب کرکره منازل، ترانس برق، کنده شدن سقف منزل، ریزش دیوار خانه‌ها، تخریب تابلوهای تبلیغاتی، بازگشایی مسیر، برداشتن درخت‌های قطع شده در کمربندی بابلسر و جمع‌آوری پنجره‌های آپارتمان که بر اثر باد کنده شد بوده است.

حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر نیز اظهار داشت: باد شدید، طوفان و باران سبب بروز خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف در سطح شهرستان بابلسر شده اما تا این لحظه در بخش محصولات کشاورزی هیچ خسارتی به ثبت نرسید.

وی افزود: در بخش محصولات کشاورزی خسارت نداشتیم و حدود 200 هکتار نایلون توت فرنگی خسارت دیده اما محصول به طور کامل سالم است.

بر اساس این گزارش نیروهای خدماتی، امدادی و اورژانس از دقایق اولیه شروع طوفان در شهرهای مختلف استان مازندران در حالت آماده ‌باش قرار دارند تا در صورت بروز هر گونه حادثه به امدادرسانی و خدمات‌رسانی بپردازند.

گزارش از هومن رمضانیان

انتهای پیام/686/ح

نظر شما