شناسهٔ خبر: 45233692 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بیش از ۱۴۰ کشته و زخمی در ۲ انفجار انتحاری در بغداد+ عکس و فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- در پی دو انفجار انتحاری در میدان «الطیران» در مرکز شهر بغداد، پایتحت عراق، بیش از ۱۴۰ تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از السومریه نیوز، یک عامل انتحاری خود را در بازار محلی در نزدیکی یک ایستگاه برق در منطقه «الباب الشرقی» منفجر کرد و عامل انتحاری دوم نیز در فاصله ۲۰۰ متری وی منفجر شد.

در این انفجارها تاکنون ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند در حالی که احتمال افزایش آمار تلفات جانی وجود دارد.

به گفته منابع امنیتی، این دو عامل انتحاری در حال گریز از دست مأموران امنیتی بودند که خود را منفجر کردند. پس از این حادثه، نیروهای امنیتی اقدام به بستن مسیرهای ورودی و خروجی منطقه کردند.

شبکه خبری تلویزیون دولتی عراق (العراقیه الاخباریه) عصر امروز از «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و محیط زیست این کشور نقل کرد که آمار قربانیان دو انفجار انتحاری میدان الطیران شهر بغداد، به ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی افزایش یافته است.

وزیر بهداشت عراق ضمن اعلام این که هم اکنون ۳۶ زخمی انفجارهای انتحاری بغداد در بیمارستان های این شهر تحت درمان هستند و زخمی های دیگر ترخیض شدند، تاکید کرد که هیچ یک از مجروحان این حمله تروریستی در مراکز بهداشتی جان خود را از دست ندادند.

این در حالی است که پیشتر سرلشکر «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق در رابطه با جزئیات حمله تروریستی میدان الطیران شهر بغداد گفته بود: عامل انتحاری نخست پس از آن که تظاهر کرد که بیمار است و مردم دور وی جمع شدند، خود را منفجر کرد در حالی که عامل انتحاری دوم نیز پس از تجمع مردم برای انتقال مجروحان، خود را منفجر کرد.

این خبر را در السومریه نیوز ببینید

نظر شما