شناسهٔ خبر: 45230154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل بحران استان گلستان: هنوز خسارتی از تندباد گزارش نشده است

گروه استان‌ها - از ساعاتی قبل طوفان و تندباد در برخی مناطق استان گلستان آغاز شد که سرعت آن در گرگان به ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت رسید و مدیرکل مدیریت بحران استان هم گفته تا کنون گزارشی از بروز خسارت نداشتیم با اینحال در حال پیگیری این موضوع هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در پی ورود سامانه سرد و ناپایدار به استان گلستان از اواخر وقت شب گذشته، اوایل صبح امروز وزش شدید باد و طوفانی با سرعت 129 کیلومتر بر ساعت مناطق غربی و مرکز استان را در نوردید.

سیدرضا قادری، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: بیشترین سرعت طوفان و تندباد در گرگان با 129 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده و در نواحی غربی استان از جمله بندرگز، کردکوی، بندرترکمن نیز شاهد وزش شدید باد در بامداد و اوایل صبح امروز بودیم.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون خسارت قابل توجهی گزارش نشده با اینحال این موضوع را از شهرستان‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: به علت وزش شدید باد شکستگی درختان، افتادن تابلوها و بیلبوردهای سطح جاده و خسارت‌هایی جزئی به سقف برخی منازل اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به قطعی برق در برخی مناطق گفت: با شروع طوفان و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی برق در برخی مناطق قطع شده و در برخی موارد هم ممکن است آسیبی به تیرها یا فیدرهای برق وارد شده باشد که شرکت برق در حال بررسی وضعیت است و این مشکل به زودی رفع می‌شود.

قادری با اشاره به هشدار هواشناسی درباره وقوع کولاک و یخبندان در مناطق کوهستانی استان گفت: در حال حاضر شاهد ریزش برف در برخی محورهای کوهستانی از جمله توسکستان، خوش ییلاق، درازنو و غیره هستیم و طبق اعلام هواشناسی در این محورها کولاک خواهیم داشت.

وی از مردم خواست از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند و در صورت ضرورت حتما تجهیزات زمستانه به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

با ورود سامانه سرد و ناپایدار به استان گلستان از اواخر وقت شب گذشته دمای هوا بین 14 تا 16 درجه کاهش یافته و به ویژه از بعداز ظهر امروز ( پنج شنبه) فعالیت این سامانه تشدید شده و سبب بارش برف و باران در اغلب مناطق استان می‌شود.

انتهای پیام/582/ی

نظر شما