شناسهٔ خبر: 45184765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله هوایی به منطقه «جرف الصخر» در مرکز عراق

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه های عربی از حمله هوایی به برخی اماکن در یکی از مناطق واقع در مرکز عراق خبر می دهند بدون آن که جزئیات دقیقی در این باره ارائه شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرنگار شبکه خبری «المیادین» در عراق بامداد امروز (سه شنبه) اعلام کرد که صدای چندین انفجار پی در پی در منطقه «البهبان» واقع در بخش «جرف الصخر» (جرف النصر) در شمال غرب استان بابل در مرکز این کشور شنیده شده است.

المیادین همچنین از منابع خود در عراق نقل کرد که انفجارها در جرف الصخر در ۶۰ کیلومتری جنوب غرب شهر بغداد، ناشی از حمله هوایی بوده و منطقه هدف حمله نیز در محدوده تحت کنترل نیروهای مسلح و ارتش این کشور قرار دارد.

به گفته منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، فرآیند بررسی و ارائه کمک در حال حاضر در جریان است و احتمال این که حمله هوایی به منطقه جرف الصخر قربانی گرفته باشد نیز وجود دارد.

منابع این شبکه خبری در عراق همچنین از پرواز هواپیماهای جنگی آمریکایی بر فراز منطقه «القائم» در شمال غرب استان الانبار و در مرز مشترک این کشور با سوریه خبر می دهند.

شبکه خبری «الحره» آمریکا نیز به نقل از برخی منابع ناشناس مدعی شد که سه انفجار در داخل اماکن متعلق به به «گردان های حزب الله» عراق (کتائب حزب الله) در بخش جرف الصخر روی داده و باعث کشته و زخمی شدن شماری از عناصر این گروه شده است.

بر اساس گزارش این شبکه عرب زبان، برخی منابع دیگر که نام آنها نیز فاش نشده، از وقوع دست کم یک انفجار در داخل یک مقر متعلق به نیروهای ارتش عراق در جرف الصخر خبر داده و ادعا کردند که در نتیجه آن، ۹ نیروی ارتش جان خود را از دست دادند و دست کم ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

در همین حال، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) که فرماندهی کل نیروهای این کشور در مناطق خاور میانه و آسیای مرکزی را بر عهده دارد، در گفت و گو با الحره تاکید کرد که از انجام هر گونه حمله هوایی در خاک عراق و منطقه جرف الصخر اطلاعی ندارند.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» قطر در عراق نیز در این باره گزارش داد برخی اخبار از حملات هوایی آمریکا به اماکنی در منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل حکایت دارند.

شبکه خبری «العربیه» عربستان سعودی نیز از منابع خود در عراق نقل کرد که سه انفجار در اماکن متعلق به گردان های حزب الله در بخش جرف الصخر روی داده در حالی که از میان نیروهای ارتش مستقر در منطقه مذکور، کسی قربانی نشده است.

خبر اصلی را در المیادین و الحره ببینید

نظر شما