شناسهٔ خبر: 45181904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر راه:

هیچ‌کدام از شرکت‌های هواپیمایی داخلی زیان‌ده نیستند

وزیر راه ضمن مخالفت با لغو محدودیت استفاده ۶۰ درصدی صندلی پروازی در شرایط کرونا، گفت: هیچ کدام از شرکتهای هواپیمایی داخلی زیان ده نیستند.

صاحب‌خبر -



محمد اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت 60 درصدی را مصوب و ابلاغ کرده و همچنان لازم الاجراست.
وی افزود: محدودیت 60 درصدی را شرکت‌های هواپیمایی باید فعلا تحمل کنند، الان در شرایطی سخت کرونایی قرار داریم و باید مملکت از این وضعیت عبور کند.
وی با تاکید بر اینکه الان وقت چنین درخواست‌ها و ملاحظات مربوط به آن نیست، تصریح کرد: باید به گونه‌ای دیگر برای ایرلاین‌های داخلی تسهیلات ایجاد کنیم که جبران شود.
وی یادآور شد: تاکنون 2500 میلیارد تومان با سود 12 درصدی برای ایرلاین‌ها تسهیلات تخصیص یافت که تمام شرکت‌های هواپیمایی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های هواپیمایی زیان‌ده هستند،‌گفت: اگر ایرلاین‌ها زیان‌ده بودند تا الان صورت‌های مالی حسابرسی شده را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌کردند تا پس از بررسی توسط یک کمیته کارشناسی اگر دیدیم اینها واقعا زیان‌ده هستند برای آنها چاره‌ای بیاندیشیم. این در حالی است که هیچ‌کدام از ایرلاین‌ها –صورت‌های مالی حسابرسی شده – را نیاوردند و استقبال هم نکردند.
اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران زیان‌ده است، افزود: خیر هیچ ایرلاینی زیان‌ده نیست. ما مهرماه از شرکت‌ها خواستیم که صورت‌های مالی خود را برای بررسی به وزارت راه ارائه دهند که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرد: البته نیازی به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده نیست،‌ اما وقتی آنها ادعا می‌کنند زیان‌ده هستند باید شواهد و مدارکی را برای این ادعا ارائه کنند که قابل رسیدگی باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما