شناسهٔ خبر: 45169662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون امور معادن سازمان صمت کردستان:

۲۷۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد

کردستان- سیفی، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲۷۴ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی سیفی در گفتگو با خبرنگار بازار از کسب رتبه نخست کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال جاری خبرداد و اظهار داشت: معادن استان طی ۹ ماهه امسال ۲۷۴ میلیارد تومان حقوق دولتی پرداخت کردند.

وی با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن براساس پروانه بهره‌برداری و میزان استخراج مواد معدنی تعیین شده است، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد معادن استان ۴۷۳ معدن است که از این تعداد ۲۸۵ معدن در گروه ماده معدنی یک و دو قرار دارند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ۸۷ معدن هم در گروه چهار ماده معدنی، ۶۸ معدن هم در گروه سه و پنج و ۳۳ معدن هم در گروه شش قرار گرفتند.

سیفی با اعلام اینکه از مجموع معدن‌های دارای پروانه بهره‌برداری در استان ۱۸۷ معدن فعال و ۱۳۹ معدن هم غیرفعال است، گفت: مابقی معادن هم بلوکه شدند یا در حال تجهیز و آماده سازی و احیا هستند.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون از بین معادن غیرفعال در استان ۳۰ معدن که شرایط لازم را داشتند احیا و دوباره فعال شدند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: براساس قانون باید ۱۵ درصد از حقوق وصولی معادن برای ایجاد و بهسازی زیرساخت‌های محدوده معادن به استان بازگردانده شود که از میزان حقوق پرداخت شده سال گذشته تاکنون ۱۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نظر شما