شناسهٔ خبر: 45150340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

وقتی از هر سر، صدایی می‌رسد!

صاحب‌خبر -

اسماعیل حسین‌پور، فرهنگی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «وقتی از هر سر صدایی می‌رسد!» نوشت:

عجب ستادی است این ستاد ملی مبارزه با کرونا! در حالی که رسانه ها به نقل از وزیر آموزش و پرروش خبر از بازگشایی برخی کلاس های مدارس از اول بهمن داده اند! و وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی کلاس ها و مدارس مذکور را در ۶ بند و بارعایت پروتکل های بهداشتی به ادارت کل استان ارسال کرده است؛ وزیر بهداشت گفته است: «مخالف بازگشایی مدارس هستیم».

همین چند روز قبل در یادداشتی خطاب به وزیر آموزش و پرروش نوشتم: «پیش از بازگشایی مدارس، آمار فرهنگیان فوت شده بر اثر کرونا را اعلام کنید»، بهتر است آقای وزیر پیش از بازگشایی مدارس، از شاهکار شهریور و اصرار بر راهی ساختن ۱۵ میلیون دانش آموز و ۷۰۰ هزار فرهنگی به کلاس های درس گزارش بدهد.

در حیرتم در این ستاد کرونا، چه کسی تصمیم می گیرد؟ در حالی که وزیر بهداشت با بازگشایی مدارس مخالف است؛ وزیر آموزش و پرروش خبر از بازگشایی مدارس می دهد و دستور العمل ۶ ماده ای برای بازگشایی مدارس صادر می کند!

در حالی که نگرانی ها از ویروس جهش یافته جدی است و نسل جوان هم از ابتلای به این ویروس در امان نخواهند بود واقعا چه کسانی تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته اند؟ این بازگشایی تصمیم کدام ستاد است؟ چرا باید از هر سر صدایی به گوش برسد؟ این چه ویروسی است که فقط با دورهمی های خانوادگی اوج می گیرد و در کلاس های درس خطرآفرین نیست؟

آقای وزیر آموزش و پرروش؛ در این شرایط زمستان، بازگشایی هر کلاسی جان‌ستان است می دانی؟ بگذار کادر درمان نفس تازه کنند! بگذار خانواده ها کمتر داغدار شوند. از این تصمیمات خلق الساعه‌تان به ستوه آمده ایم آقای وزیر! لطفا با همان مشاوران اطرافت، مدتی به مرخصی بروید و دست از سر این وزارت بردارید تا شاید آموزش و پرورش به سامان شود؟

انتهای پیام

نظر شما