شناسهٔ خبر: 45059016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

بازنشستگان مخابرات بخشی از مطالبات خود را تا پایان سال دریافت می‌کنند

نیک زاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست خود با مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی و بازنشستگان این شرکت گفت: با همراهی مجلس بخشی عمده مشکلات کارگزاران روستایی و بازنشستگان شرکت مخابرات حل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیک زاد ثمرین در تشریح نشست سه ساعته با مدیران شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی و بازنشستگان که عصر امروز(دوشنبه، ۲۲ دی ماه) در مجلس و با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات، معاون وزیر ارتباطات، معاون وزیر کار و نمایندگان قشر بازنشسته شرکت مخابرات و کارگزاران روستایی این شرکت، گفت: مقرر شد مطالبات کارگزاران روستایی از ۱۷ شهریور سال ۹۹ به قبل با گروه شغلی ۲ و ۳ پرداخت شود و از آن به بعد نیز با حکمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب گروه شغلی ۶ تا ۹ پرداخت شود.
نشست مشترک نایب رئیس مجلس با مدیران شرکت مخابرات

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: البته تفاوتی میان آنها وجود دارد که برخی از این افراد با شکایت توانستند مزایای گروه شغلی ۶ را دریافت کنند که به موضوع بقیه این افراد در جلسه آتی رسیدگی می شود.

بازنشستگان مخابرات طبق آیین‌نامه رفاهی مطالبات خود را از سال ۹۷ دریافت می‌کنند
وی افزود: برای حل مشکل بازنشستگان نیز مقرر شد طبق آیین نامه رفاهی مصوب از سال ۹۷ به بعد مطابق دستورالعمل مطالبات خود را دریافت کنند و از سال ۹۲ تا آخر سال ۹۶ نیز که مطالبات آنها مبلغی بالغ بر هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد آن تا کنون پرداخت شده و الباقی آن که قرار بود طی ۵ سال پرداخت شود امروز توافق شد تا سال ۱۴۰۱ پرداخت شود که البته بخشی از آن نیز تا پیش از شب عید به بازنشستگان پرداخت می شود.

نیکزاد ادامه داد: پیگیری موضوع مطالبات بازنشستگان پیش از سال ۹۲ نیز مراعی ماند که به آن رسیدگی می شود.

وی تصریح کرد: حل مشکل دفترچه بیمه خدمات درمانی بازنشستگان مخابرات که به دلیل آسیب پذیری این قشر، نیاز ضروری بود ظرف مدت یک ماه از طریق پرداخت بدهی بیمارستان ها و آزمایشگاه ها حل خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که مقرر شد وزیر ارتباطات با همکاری شرکت مخابرات به صورت ۲۵ درصد از سوی وزارت و ۷۵ درصد از سوی شرکت، تأمین کرده و کار پیش رود که امیدواریم این شبکه که گویا به بنا به گزارش وزیر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است به صد در صد برسد.

نظر شما