شناسهٔ خبر: 45052660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اصناف و قیمت ها

جزئیات بازگشایی تالارها بعد از یک سال/ فعالیت دفاتر اسناد در اکثر نقاط کشور عادی شد

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت که از روز قبل تالارهای پذیرایی با یک سوم ظرفیت بعد از یک سال تعطیلی بازگشایی شدند.

صاحب‌خبر -

خسرو ابراهیمی نیا در گفتگو با ایسنا، خاطرنشان کرد :بازگشایی تالارها به این معنی نیست که مهمانی برگزار می شود، بلکه تنها اجازه فعالیت به صنوف این رسته داده شده است.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران با بیان اینکه مانند قبل صاحبان تالارها مکلف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت هستند، گفت:این واحدها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی (Social distance) ، استفاده از یک سوم ظرفیت، استفاده از لوازم یکبار مصرف مانند قند، شکر، نمک، فلفل و استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان و با تاییدیه اتحادیه فعالیت می کنند.

او همینطور از ممنوعیت پذیرایی سلف سرویس به علت لمس آن از طرف افراد مختلف و بالا بردن ریسک ابتلا به بیماری در تالارها خبر داد.

ابراهیمی نیا در آخر از شهروندان خواست که در برگزاری مراسم ها فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تاکید کرد که فعالیت این واحدها از سوی سازمان های ناظر از جمله وزارت بهداشت، اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه رصد خواهد شد.

در پی شیوع ویروس کرونا، تالارهای پذیرایی بعنوان مشاغل پرخطر از اسفند سال گذشته تعطیل شدند، اما حالا با رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق زرد اجازه فعالیت پیدا کردند. این مقام صنفی پیش تر از از ورشکستگی کامل این صنف خبر داده و گفته بود که تسهیلات کرونایی هم نتوانسته به اعضای این صنف کمک کند. او همچنین گفته بود که بر اساس برآوردها حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی تعطیلی تالارها بیکار شده اند.

فعالیت دفاتر اسناد در اکثر نقاط کشور عادی شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد:فعالیت دفاتر اسناد رسمی در اکثر نقاط کشور همه روزه است؛ اما در بعضی شهرهای استان مازندران فعالیت دفاتر همچنان زوج و فرد است.

فعالیت تالازها و دفاتر اسناد رسمی,سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

علی خندانی در گفتگو با تسنیم، گفت:تصمیمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران برای فعالیت دفاتر در دوره همه گیری کرونا تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی افزود:بر این اساس شهرهایی که وضع آن ها در مورد همه گیری کرونا آبی، زرد یا نارنجی شده، فعالیت دفاتر اسناد رسمی همه روزه و طبق روال عادی است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد :در حال حاضر استان مازندارن در وضع هشدار یا قرمز است و طبق اعلام ستاد ملی کرونا، فعالیت اصناف و واحدها در این استان محدود است. بر این اساس با تصمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هماهنگی کانون سردفتران و دفتریاران، دفاتر اسناد رسمی در شهرهای قرمز استان مازندران به صورت شیفتی و زوج و فرد دایر هستند.

وی اعلام کرد:براین اساس در بعضی شهرهای استان مازندران در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه، دفاتری که رقم آخر شماره دفتر زوج است حق فعالیت دارند و در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه، امکان فعالیت برای دفاتری است که رقم آخر شماره دفتر آنها فرد باشد.

خندانی تأکید کرد:شهرهایی مانند تهران که با اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از حالت قرمز به نارنجی یا زرد تغییر وضعیت داده اند، فعالیت دفاتر به روال عادی است.

وی در آخر گفت:در صورتیکه ستاد های ملی و استانی مبارزه با ویروس کرونا از تعطیلی برخی صنوف از جمله دفاتر اسناد رسمی در استان و یا شهری اسم ببرد، سردفتران موظف هستند از این تصمیم تمکین کنند.

نظر شما