شناسهٔ خبر: 45048636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بازار مطرح کرد:

احضار چند شرکت متخلف بورسی به دستگاه قضا | اختلاف مسئولان؛ عامل اصلی ریزش بورس

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: انتظاری که از همه مدیران و مسئولین داریم این است که بگذارند بازار سرمایه روند رو به رشد و منطقی خود را پیدا کند، لذا اتفاقی که در ۲ الی ۳ روز گذشته شاهد آن بودیم نتیجه اختلاف نظرها است.

صاحب‌خبر -

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه و کاهش سهام عرضه اولیه در این بازار گفت: اتفاقاتی که در حال حاضر در بازار سرمایه رخ می‌دهد متاسفانه نتیجه سلب اعتمادی است که از مردم در فرآیند این بازار شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همه اتفاقات ناگوار در بورس نشأت گرفته از اظهار نظرات ضد و نقیض و اختلاف نظرات پی در پی بین مسئولین و وزرا است، تاکید کرد: ما پیش تر هم این موضوع را گوشزد کردیم و باز هم این موضوع را گوشزد می‌کنیم که بازار سرمایه ما یک بازار زود رنج و از منطق خارج شده است و با اظهار نظرات مسئولین غیر مسئول دچار ریزش می‌شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در مجلس تاکید کرد: انتظاری که از همه مدیران و مسئولین داریم این است که بگذارند بازار سرمایه روند رو به رشد و منطقی خود را پیدا کند، لذا اتفاقی که در ۲ الی ۳ روز گذشته شاهد آن بودیم نتیجه همین اختلاف نظرهاست.

وی با اشاره به قیمت گذاری دستوری فولاد از سوی وزارت صمت اظهار داشت: در پی این موضوع اختلاف نظراتی در وزارت اقتصاد شکل گرفت و این مسئله باعث آسیب رساندن به بازار بورس شد.

علیزاده با بیان اینکه مردم دیگر اعتمادشان را به بازار سرمایه از دست داده‌اند، اظهار داشت: ما باید همه تلاشمان را بکنیم که این اتفاق رخ ندهد، این درست نیست که یک موضوع مطرح شود و این موضوع موجب ریزش شاخص بورس شود و بعد از آن مجلس به این مسئله ورود کند لذا این موضوعات به هیچ وجه به صلاح بازار نیست.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در مجلس بیان داشت: اینکه چگونه می توان جلوی این قبیل موضوعات را گرفت به واقع لازم است ما هم در مجلس در یک الی دو مورد حتما برخورد جدی با خاطیان این مسئله داشته باشیم و از ابزارهای قانونی خودمان استفاده کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با این حال چند عدد از شرکت های متخلف بورسی به دستگاه قضا احضار شدند و باید پاسخگوی عملکرد بد خود باشند.

نظر شما