شناسهٔ خبر: 45037858 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کارشناس بازار سرمایه:

انتظار مردم از بورس به جاست/ مسئولان ریسک سرمایه‌گذاری را تشریح کنند

آقا بزرگی، کارشناس اقتصادی گفت: انتظار سهامداران خرد و افراد کم تجربه به جاست و حق با آنهاست و خطای ما، دعوت کردن آنها به بورس بدون اشاره به ریسک‌های سرمایه‌گذاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، فردین آقابزرگی با اشاره به اینکه هر از چند گاهی تعادل بازار بورس بررسی شود، گفت: این اتفاق در ایران هم افتاده و تجربه های خوبی در این حوزه داریم.

وی افزود: بعد از کرونا امریکا با تزریق منابع مالی از بورس حمایت کرد ولی اگر تعادل برقرار باشد و مانند بورس ایران ماهانه ۲۰درصد سود کسب شود، [نباید این انتظار همیشگی باشد].

آقابزرگی با بیان اینکه فراخوان های عمومی بدون اشاره به ریسک ها و بازه مورد هدف مردم را به ورود به بورس تشویق می کنند، افزود: مردم انتظار دارند همواره بازدهی از پیش تعیین شده داشته باشند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی بسیار متعادل نیست ولی انتظار سهامداران بدلیل تشویق های زیاد مسئولان بوده که توقع مردم را بالا برده است.

آقابزرگی گفت: مردم جلوی مجلس یا سازمان بورس جمع می شوند که اشکالی ندارد ولی وضع اقتصادی کنونی ما با بورس تطابق ندارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: ما دستاوردهای خوبی داشتیم ولی به حدی که شاخص بورس نشان می دهد، نبوده است.

آقابزرگی در خصوص جلسه حقوقی های بورس با دولت گفت: بخش اعظم این افراد اشخاص کم تمکن مثل صندوق بازنشستگی هستند ولی انتظارِ اینکه حقوقی ها بر عکس روند بورس حرکت کند، خلاف اصول سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ۱۶۰ درصد بازدهی داشتیم، قیمت ها هم تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته و نمی توان حقوقی ها را دعوت کرد که در بورس پول تزریق کنند تا وضعیت را به سطح اول باز گردانند.

آقابزرگی در بخشی دیگر از این برنامه اظهار کرد: انتظار سهامداران خرد و افراد کم تجربه به جاست و حق با آن هاست و خطای ما، دعوت کردن آن ها به بورس بدون اشاره به ریسک های سرمایه گذاری است.

وی رتبه اول بدهکاران را متعلق به خود دولت دانست و افزود: دولت منابع نقدی در اختیار ندارد و هیچ اثر خاصی ندارد و متولی شدن آن فقط شاید مایه دلگرمی باشد که شاید طی این جلسات، کار مردم به نتیجه برسد.

نظر شما