شناسهٔ خبر: 45036024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

2 روز پس از تحریم رئیس الحشد الشعبی از سوی آمریکا؛

تاکید برهم صالح و فالح الفیاض بر لزوم احترام به حاکمیت عراق و عدم دخالت در امور آن

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس الحشد الشعبی دو روز پس از آن که در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت، با رئیس جمهوری عراق دیدار کرد جایی که دو طرف بر لزوم احترام به حاکمیت این کشور و عدم دخالت در امور داخلی آن تاکید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی «برهم صالح»، رئیس جمهوری این کشور عصر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در کاخ «السلام» شهر بغداد، پذیرای «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح و الفیاض در دیدار خود به بررسی آخرین تحولات امنیتی عراق پرداخته و بر لزوم تقویت اقتدار دولت و دستگاه های امنیتی در تحقق امنیت و ثبات و همچنین احترام به حاکمیت این کشور و عدم پذیرش دخالت در امور داخلی آن تاکید کردند.

در دیدار رئیس جمهوری عراق و رئیس الحشد الشعبی، اهمیت ادامه تلاش امنیتی در مبارزه با تروریسم و تعقیب هسته های داعش که برای بر هم زدن ثبات در برخی مناطق در تلاش هستند و همچنین تقویت اقتدار دولت و دستگاه های امنیتی در حفاظت از امنیت شهروندان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا دو روز پیش (جمعه) از تحریم الفیاض به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب تظاهرات کنندگان عراقی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده و مدعی شده بود که الحشد الشعبی به تعدی علیه فعالان و افراد خواهان برگزاری انتخابات شفاف ادامه می دهد.

در واکنش به اقدام وزارت خزانه داری آمریکا نیز، وزارت امور خارجه عراق دیروز (شنبه) در بیانیه ای، ضمن ابراز شگفتی از تحریم رئیس الحشد الشعبی، تاکید کرد که این تصمیم یک غافلگیری غیر قابل قبول به شمار می آید.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود همچنین خاطر نشان ساخت که با دولت های کنونی و آینده آمریکا، همه اقدامات وزارت خزانه داری این کشور علیه شهروندان عراقی را با دقت پیگیری خواهد کرد و برای رسیدگی به پیامدهای این اقدامات تلاش می کند.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما