شناسهٔ خبر: 45015587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حزب‌الله لبنان تحريم‌هاي آمريکا عليه الفياض را محکوم کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- حزب‌الله لبنان تحریم‌های آمریکا علیه رئیس سازمان حشد شعبی عراق را به شدت محکوم و تأکید کرد که این اقدام آمریکا در راستای جنایت‌های مکرر این کشور در حق مردم عراق است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، بعد از اینکه آمریکا ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق را در یک جنایت هولناک ترور کرد تعجبی ندارد که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق اعمال کند. این تحریم‌ها به جنایت‌های مکرر آمریکا در حق عراق و مردمش اضافه می‌شود. ادعاهای وزارت خزانه‌داری آمریکا برای توجیه تحریم‌های خود بعد از رسوایی بزرگی که با قتل و زخمی شدن ده‌ها معترض در مقابل کنگره آمریکا به وجود آمد، تمسخرآمیز است.
در این بیانیه آمده است: ما این اقدام آمریکا علیه الفیاض را محکوم می‌کنیم. این مساله مدال افتخاری بر گردن الفیاض است که به سابقه درخشان او در جنگ با تروریسم و تکفیری‌ها اضافه می‌شود. ما به خوبی می‌دانیم دلیل اصلی تحریم‌های آمریکا موضع جدی الفیاض علیه اشغالگری آمریکا و غیرقانونی بودن حضور نظامیان آمریکایی است. همچنین دلیل دیگر نقش حشد شعبی در مقابله با داعش و ناکام گذاشتن تمام توجیه‌ها و بهانه‌هایی است که دولت آمریکا از آن برای ماندن در عراق استفاده می‌کند و این مساله‌ای است که اکثریت مردم عراق با آن مخالفند.

نظر شما