شناسهٔ خبر: 45015143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش ها در عراق به تحريم رئيس حشدالشعبي از سوي آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین روزهای حکومت ترامپ رییس حشد الشعبی را هم در لیست تحریم های خود قرارداد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق جمعه شب به اقدام دولت آمریکا در تحریم «فالح الفیاض» رئیس این سازمان واکنش نشان داد.
ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق جمعه شب در توییتی نوشت: ما به دوست شهدا، استاد فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی که به بزرگوارانی که دولت آمریکا آنها را دشمن می داند، پیوست، تبریک می گوییم.
به نوشته پایگاه ناس، ستاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی توییت خود را با قراردادن هشتگ "#قادتنا_یرهبون_امریکا" (فرماندهان ما آمریکا را وحشت زده می کنند) به پایان برده است.
این تحریم‌ها علیه الفیاض در حالی اعمال می‌شود که وی چندی پیش درباره توطئه‌ها برای تخریب چهره سازمان الحشد الشعبی هشدار داده بود.
وی در سخنانی گفته بود: «الحشد الشعبی برخاسته از ملت عراق است و برای همیشه وفادار به ملت عراق و صاحبان خواسته‌های برحق آنها خواهد ماند. الحشد الشعبی ابزار سرکوبگری یا ابزاری در دست یک ظالم یا فاسد نیست؛ بلکه ابزار گسترش آرامش و ثبات در کشور است.»
رئیس سازمان الحشد الشعبی با هشدار درباره توطئه‌ها برای تخریب چهره این سازمان افزود: «رزمندگان الحشد الشعبی نگهبانان ملت عراق هستند و وفادار آنها باقی خواهند ماند و با کسانی که می‌خواهند کشور را سرنگون کنند، مبارزه خواهند کرد.»

واکنش ها در عراق به تحریم رئیس حشدالشعبی
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام رئیس سازمان الحشد الشعبی در فهرست تحریم‌ها را به شدت محکوم کرد.
شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای طی تبریک به نیروهای پلیس عراق به مناسبت نود و نهمین سالگرد تاسیس پلیس عراق و تمجید از نقش آنها در نبرد با داعش به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در قرار دادن نام «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی در فهرست تحریم‌ها واکنش نشان داد.
وی اعلام کرد: ما به شدت تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا در قرار دادن نام رئیس سازمان الحشد الشعبی در فهرست تحریم‌ها را محکوم و رد می‌کنیم. الحشد یک موسسه و سازمان زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح است و الفیاض یک شخصیت دولتی و ملی مبارز است.
در این بیانیه آمده است: تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا بیانگر رویکرد دولت آمریکا در تعدی به الحشدالشعبی است که با ترور فرماندهان پیروزی و بمباران مقرهای الحشد و کشتار ده‌ها مبارز مجسم شد. ما تاکید می‌کنیم که اجرای مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از کشور می‌تواند به این تحقیر کردن و دخالت در امور عراق پایان دهد.
در همین حال مشاور امنیت ملی عراق گفت از واشنگتن می‌خواهیم اشتباه تحریم یک شخصیت دولتی عراق را تصحیح کند.
الاعرجی: آمریکا اشتباه تحریم الفیاض را تصحیح کندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در واکنش به تحریم آمریکا علیه فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق گفت: از واشنگتن می‌خواهیم اشتباه تحریم یک شخصیت دولتی عراق را تصحیح کند.
وی افزود: درست نیست اسم فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در فهرست تحریم‌های آمریکا باشد.
وزارت امور خارجه عراق هم از تصمیم خزانه داری آمریکا علیه فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، ابراز شگفتی کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه عراق از تصمیم خزانه داری آمریکا علیه فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، ابراز شگفتی کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.
این وزارتخانه افزود: به طور جدی در تعامل با دولت فعلی و آینده آمریکا، همه تصمیمات خزانه داری آمریکا در مورد عراقی‌ها را پیگیری خواهیم کرد.
 

نظر شما