شناسهٔ خبر: 45011911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

تحریم «فالح الفیاض» توسط آمریکا تعدی و تعرض به «حشد شعبی» است

رامین حسین آبادیان

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن محکومیت اقدام آمریکا در تحریم رئیس سازمان «حشد شعبی»، گفت: این اقدام واشنگتن در واقع تعدی و تعرض به حشد شعبی محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در تحریم «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما تصمیم ایالات متحده آمریکا در قرار دادن نام رئیس سازمان حشد شعبی در لیست تحریمی را به شدت محکوم می کنیم. حشد شعبی یک سازمان رسمی است که زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح فعالیت می کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد: فالح الفیاض یک شخصیت ملی و نیز یک شخصیتِ دولتی و مبارز محسوب می شود. بنابراین، تحریم او توسط واشنگتن محکوم است. اقدام آمریکا در قرار دادن نام الفیاض در فهرست تحریمی تعدی و تعرض به حشد شعبی است.

وی همچنین بر لزوم اجرایی ساختن مصوبه پارلمان عراق برای اخراج کامل نیروهای ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور تأکید کرد. پیشتر نیز شماری دیگر از شخصیت های عراقی اقدام واشنگتن علیه فالح الفیاض را محکوم کرده بودند.

در همین ارتباط، «صادق الکعبی» تحلیلگر عراقی اعلام کرد که این اقدام تنها بدین منظور صورت گرفت که آمریکایی‌ها در قبال موضع‌گیری‌های شجاعانه فیاض کاری کرده باشند. الکعبی ادامه داد که این اقدام اهمیتی ندارد، اما دلیلی بر شکست دولت ترامپ در ساعات واپسین عمر خود به شمار می رود. این تحلیلگر عراقی بیان کرد که اقداماتی از این دست حمله به دولت عراق تلقی می‌شود، زیرا فیاض شخصیتی دولتی و رسمی است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه مسئولان گروه‌های مقاومت عراق وضع کرد. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی را جزء فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه‌های مرتبط با حقوق بشر صورت گرفته است.

نظر شما