شناسهٔ خبر: 44986146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پلوسی: ترامپ باید از قدرت خلع شود/ اف‌بی‌آی و پنتاگون هم باید پاسخگو باشند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با تأکید بر اینکه پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و پنتاگون نیز باید پاسخگوی بی‌کفایتی در برابر حمله هواداران ترامپ به کنگره باشند، اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان عامل اصلی این حادثه باید از سمت خود خلع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و دیگر اعضای کابینه ترامپ خواست که با فعال کردن متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا دونالد ترامپ را از قدرت خلع کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نانسی پلوسی نیز مانند چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا تهدید کرد که اگر مایک پنس و دیگر اعضای کابینه ترامپ اقدام به برکناری ترامپ از طریق فعال‌سازی متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا نکنند، کنگره رأساً وارد عمل می‌شود و ترامپ را استیضاح خواهد کرد.

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا با خطاب قرار دادن مایک پامپئو وزیر خارجه، استیون منوشین وزیر خزانه‌داری و کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت: «آیا شما تحمل می‌کنید که این رئیس‌جمهور در کاخ سفید بماند؟ آیا شما این رفتارها را تحمل می‌کنید؟»

نانسی پلوسی همچنین خواستار استعفای رئیس پلیس پایتخت آمریکا شد و البته در ادامه اعلام کرد که طبق اطلاعاتی که به دست وی رسیده است، رئیس پلیس واشنگتن قصد دارد از سمت خود استعفا کند.

وی در عین حال تأکید کرد: «این مسئله فراتر از پلیس پایتخت است، این به اف‌بی‌آی و اطلاعاتی که آنها فراهم کرده‌اند نیز مربوط می‌شود. وزارت دفاع؛ چقدر طول کشید که آنها واکنش نشان دهند؟ این قضیه به بخش‌های زیادی از شاخه اجرایی مربوط می‌شود و ما باید بررسی کاملی در این زمینه انجام دهیم.»

انتهای پیام/.+

نظر شما