شناسهٔ خبر: 44964526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع:

مجازات عاملان شهادت «شهید فخری زاده» در زمان ممکن انجام خواهد شد

تهران- معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: مجازات عاملان شهادت «شهید فخری زاده» در زمان ممکن انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیرسرتیپ سعید شعبانیان عصر چهارشنبه در مراسم چهلمین روز عروج ملکوتی و شهادت شهید فخری زاده دانشمند مقتدر جمهوری اسلامی ایران که در محل عروج و ترور این شهید در شهر آبسرد برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در روز شهادت شهید فخری زاده پیام رهبر معظم انقلاب منتشر شد مبنی بر اینکه دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی به دست مزدوران جنایت کار به شهادت رسید که طی آن دو نکته مهم باید مورد توجه مسئولان باشد اول پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملا ن و آمران و دوم ادامه تلاش‌های شهید است.

شعبانیان افزود: مجازات عاملان طبق فرمایش رهبر در زمان ممکن انجام خواهد شد و دیر و زود دارد اما هرگز به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده کاملاً گمنام بودند و هیچکس ایشان را نمی‌شناخت و از خدمات این شهید بی خبر بودند گفت: حتی اهالی این شهر شهید فخری زاده را نمی‌شناختند و ایشان نیز مانند سردار شهید سلیمانی از فضیلت گمنامی برخوردار بودند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع عنوان داشت: خدمات ایشان در حوزه پدافند هسته‌ای، لیزر، امور علمی و تحقیقاتی بود و دشمن به خاطر خدمات ارزشمند ایشان سعی در حذف شهید داشت و بای بگوییم شهید فخری زاده در خصوص حرکت در جهت فناوری و دانش و ساخت کیت تشخیص کرونا نیز نقش مهمی داشت و زمانی که آزمایشگاه سطح ۳ در کشور وجود نداشت به دست ایشان این آزمایشگاه ساخته شد.

شعبانیان عنوان داشت: نام ایشان به عنوان یکی از ۵ شخصیت ایرانی در لیست ۵۰۰ نفر از قدرتمندترین افراد جهان ثبت شده است و این شهید والا مقام تنها دانشمند کشور بود که نتانیاهو در شو تلویزیونی از آن نام برد.

وی بیان داشت: شهید فخری زاده از دانشمندان مؤثر و رده بالای حوزه تحقیقات کشور در همه زمینه‌ها بود و در بسیاری از حوزه‌های علمی مسلط بود و از ویژگی‌های ارزشمند ایشان این بود که شخصیت جامعی داشتند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع افزود: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی، دانش فیزیکی و هسته‌ای را متفکرانه می‌شناخت و حالات عرفانی ایشان قابل ستایش بود و توان اداری و مدیریتی ایشان مثال زدنی و الگو شده است.

وی در خصوص امنیت قبل از شهادت شهید فخری زاده گفت: در جلساتی که با رهبر داشتند به ایشان برای حفاظت و امنیت توصیه شده بود و شهید فخری زاده شهادت را افتخار می‌دانست و امروز فخر ایران اسلامی بین المللی شده است و وزیر دفاع به ۶۰ کشور جهان پیام تسلیت شهادت ایشان را ارسال کردند.

نظر شما