شناسهٔ خبر: 44953135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران:

برف فراوان مانع پیدا شدن ۵ کوهنورد مفقودی در دماوند شده است

دماوند- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از تداوم تلاش امدادگران برای پیدا کردن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «دریاچه تار» دماوند خبر داد.

صاحب‌خبر -

شاهین فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ادامه جستجوی مفقودین در ارتفاعات دریاچه تار اظهار داشت: ۵ کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار دماوند از شب گذشته مفقود شده‌اند و تلاش امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر برای یافتن این افراد ادامه دارد.

وی گفت: تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران همراه با یک فروند بالگرد جهت تسریع در عملیات جستجو و نجات به محل حادثه اعزام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در تشریح جزئیات افزود: در ساعت ۲۲ شب گذشته گزارشی مبنی بر مفقودی ۵ کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار دماوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد یک تیم ۵ نفره که قصد صعود به ارتفاعات زرین کوه را داشته‌اند، در مسیر بازگشت به دلیل کولاک در ارتفاعات مسیر خود را گم کرده و به سمت ارتفاعات دریاچه تار که در شهرستان دماوند واقع است حرکت می‌کنند.

فتحی با اشاره به اینکه برف زیادی در منطقه دریاچه تار دماوند وجود داشت، اذعان کرد: در ساعت اولیه حادثه دو تیم امداد و نجات از هلال احمر شهرستان دماوند به منطقه حادثه اعزام اما به دلیل وجود برف فراوان امکان ادامه عملیات جستجو و نجات میسر نشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: با هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از صبح امروز تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به همراه یک فروند بالگرد به ارتفاعات دریاچه تار اعزام شده است و عملیات جستجو و نجات جهت پیدا کردن این کوهنوردان در حال انجام است.

وی عنوان داشت: از هموطنان درخواست داریم، اخبار حوادث را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند و در مواجهه با حوادث جاده‌ای یا کوهستان و در صورت نیاز به امدادرسانی در این حوادث نیز می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس حاصل نمایند.

نظر شما