شناسهٔ خبر: 44947717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترویج و تبیین زکات و آثار آن در جامعه بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند

گروه استان‌ها-تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در حوزه زکات و تشویق و ترغیب مردم باید به‌طور جهادی قدم برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در جلسه شورای زکات استان که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با تقدیر از متولیان زکات و خیرین و مردم به‌ویژه در ایام کرونا اظهار داشت: زکات مسئله‌ای بسیار مهم است و در حوزه زکات و تشویق و ترغیب مردم باید به‌طور جهادی قدم برداشت.

رئیس شورای زکات استان قم افزود: هر فرد و دستگاهی باید برای خود وظایف و رسالتی را در تحقق این امر مهم در جامعه تعریف کند و به آن اهمیت بدهد.

وی تصریح کرد:در باب حج یک آیه در قرآن کریم وجود دارد و چه تشکیلات عظیمی در برگزاری حج دیده می‌شود درحالی‌که سالی یک‌بار اتفاق می‌افتد اما درباره زکات مکرر سخن آمده و گسترش زکات در جامعه دینی کار بیشتری را می‌طلبد و صرفاً در حد گزارش‌هایی از دستگاه‌ها نباید باشد و زکات باید در فوق فعالیت‌ها قرار بگیرد.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: باید در زمینهٔ زکات به‌طور داوطلبانه وارد میدان شد و کاری جهادی کرد و این کار مهم را در حد وظایف دستگاه‌های اجرایی و دستورالعملی محدود نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات قرآن کریم باید هرکس به وظایف خود در قبال زکات جامه عمل بپوشاند زیرا زکات دارای آثار و برکات زیادی است و باید صداوسیما و رسانه‌ها به‌خوبی فرهنگ‌سازی کنند و فقط عده خاصی متولی نباشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: همه باید مروج زکات باشیم و در مناسبت‌هایی که برگزار می‌شود تبلیغات دینی فراوان و در کارهای فرهنگی و قرآنی و تفسیری و تربیتی و اخلاقی، نگاه ویژه‌ای به تبیین جایگاه زکات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ماه رمضان یکی از فرصت‌های خوب و مستعد معنوی برای ترویج زکات در جامعه است و باید در این ظرف مهم، یک سری تذکرات داشته باشیم، همه مناسبت‌ها در طول سال یک ظرف مهم هستند تا از زکات هم‌سخن بگوییم.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: به‌خصوص در ایام معنوی که حس انقطاع از دنیا در مردم وجود دارد و ترویج زکات موجب می‌شود که مردم از اموال خود در راه خدا بهتر دل ببرند و اهل خیر و کمک باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: در طول سال ایامی وجود دارد که ظرف دل بستن به معنویات است و باید روی این ظرف پاکیزه در مناسب‌های مختلف کار شود و خدا وقتی ببیند مردم همت دارند و تبلیغ برای این امر بیشتر می‌شود برکات بیشتری را به جامعه اعطاء می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در استان این همدلی‌ها بین مردم و مسئولان وجود دارد و خیروبرکت را افزایش می‌دهد و باید از هر چه که به این همدلی لطمه بزند پرهیز می‌شود.

وی تصریح کرد: ترویج و تبیین زکات و آثار آن در جامعه بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند و انسان باید در امر خیر شریک شود به‌خصوص پرداخت زکات که ذخیره مهمی برای آخرت به شمار می‌رود.

امام جمعه قم عنوان کرد: باید مقایسه‌ای داشته باشیم و ببینیم قم در سطح کشور دارای چه رتبه‌ای در پرداخت زکات است و در این میان باید نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط در حوزه زکات همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد مشکلات کمتری در جامعه باشیم.

انتهای پیام/457/ ز

نظر شما