شناسهٔ خبر: 44941954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار جلالی:

عملیات‌های ارتش روسیه در سوریه با فرماندهی شهید سلیمانی انجام شد

هادی رضایی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: شهید سلیمانی روسیه را مجاب ورود به استراتژی جنگی ایران کرد و برای اولین بار در تاریخ نظامی کشور، ارتش ما ارتش ابرقدرت دیگری را تحت هدایت خود درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (سه‌شنبه) در مراسم مجازی گرامیداشت شهدای محور مقاومت با عنوان «مکتب سلیمانی و ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی» که با مشارکت اساتید و نخبگان کانون‌های بسیج اساتید استان سمنان و دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، گفت: قهرمان ملی مورد تأیید همه مردم نمادی از یک فرمانده اسلامی و مردمی و فرمانده بین المللی است و با شهادت سردار سلیمانی نسخه به‌روز شده از قهرمان ملی در کشور تعریف شده است.

وی افزود: در این شرایط رهبر معظم انقلاب اسلامی مکتب شهید سلیمانی را تعریف کردند که از اینجا وارد قدرت نرم می‌شویم و این قدرت تعاریف متفاوتی از منظرهای داخلی و خارجی دارد و باید مولفه‌هایی چون تولید گفتمان محوری و انقلابی برای آن تعریف کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: این گفتمان باید باورپذیر باشد و جامعه آن را بپذیرد که مهم‌ترین شرط این مساله اخلاص و سیره حاج قاسم بود که در برخورد با او آن را مشاهده می‌کردیم.

جلالی گفت: شهادت سردار سلیمانی، به تعبیری تولد دیگری برای او بود و بعد از شهادتش، مقام معظم رهبری از سیره، مرام و تفکر او به عنوان مکتب قاسم سلیمانی یاد کردند.

وی ادامه داد: همان‌طور که مکتب عاشورا بعد از شهادت امام حسین (ع) شکل گرفت، امروز سردار سلیمانی جانی دوباره به آن مکتب بخشید و نسخه به‌روز شده‌اش را ارائه کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: پیش از قاسم سلیمانی، اسطوره‌های ملی ما افسانه‌ای بودند و رستم شاهنامه به‌عنوان یک اسطوره شناخته می‌شد، ولی امروز سلیمانی شکل حقیقی به این اسطوره افسانه‌ای بخشید و به عبارتی سلیمانی، رستم جدیدی در زمانه ما و قهرمان ملی و مذهبی کشور شناخته می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه یکی از مفاهیم مهم در مکتب قاسم سلیمانی، تولید قدرت نرم یا گفتمان انقلابی است، اظهار داشت: گفتمان انقلابی، گفتمانی باورپذیر برای عموم جامعه است و مهم‌ترین شرط آن اخلاص سردار سلیمانی بود به طوری که ۹۹.۵ درصد از افراد حاضر در جبهه مقاومت داوطلبانه در آن حضور پیدا کرده بودند.

وی افزود: از نمادهای تأثیر گفتمان انقلابی حاج قاسم سلیمانی، حضور میلیونی مردم کشور و منطقه در مراسم تشییع پیکر او و شکل‌گیری یکی از بزرگترین تشییع پیکرهای تاریخ بشریت بود و همچنین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سطح بین‌المللی نیز از دیگر نمادهای این گفتمان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سیره و منش حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان مکتب او یاد کردند؛ زیرا می‌خواستند الگویی از مبارزه با استکبار را برای جوانان به این طریق تعریف کنند و این کار ایشان، تبدیل تهدید دشمن به فرصت بود که از تهدید شهادت سردار دل‌ها به منظور شکل‌گرفتن یک مکتب استفاده کردند.

جلالی گفت: اتکا به قدرت مردم در دفاع و حمایت از مظلوم، شجاعت انقلابی و نترسیدن از دشمن از ابعاد نظامی مکتب سلیمانی است به طوری که او برخلاف عموم فرماندهان، در خط مقدم جبهه مقاومت حرکت می‌کرد و بعد سربازان را فرامی‌خواند.

وی خاطرنشان کرد: افراد کمی هستند که قادر باشند هم در راهبرد جنگ و هماهنگی کشورهای مختلف، هم در فرماندهی سربازان و هم در حضور تاکتیکی و عملیاتی در خط مقدم جنگ موفق باشند و سرار سلیمانی یکی از آنان بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در محور مقاومت به منظور حفاظت از امنیت ملی، لازم بود انسجام ملی حفظ شود و سرار سلیمانی در این زمینه هم موفق بود به طوری که همه افراد فارغ از جناح سیاسی به او ارادت دارند و مکتب او را به حق می‌شناسند؛ زیرا تعریف او از اقتدار ملی با منافع ملی منطبق بود و یکی از رازهای مهم موفقیت او، عشق خالصانه به مردم بود.

جلالی اظهار داشت: از بعد فرهنگی، در مکتب سردار سلیمانی، ارزش‌های دفاع مقدس دوباره زنده شد و امروز، سردار سلیمانی یک قهرمان ملی شناخته می‌شود.

وی گفت: تشکیل بسیج‌های مردمی در سوریه و عراق ابتکار سردار سلیمانی بود که با فتوای مرجعیت سازمانی مانند بسیج مستضعفان ایران، ضمن تطابق با شرایط عراق و سوریه در این ۲ کشور تشکیل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: زمانی که بغداد و دمشق در خطر سقوط بود و طرفداران نزدیک دولت سوریه آن را در آستانه سقوط می‌دیدند و از طرفی کشورهای ائتلاف به دنبال تقسیم عراق و سوریه بر مبنای قومیتی بودند، در چنین شرایطی سردار سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت به میدان آمد.

جلالی بیان کرد: سردار سلیمانی با حضور عملیاتی در منطقه دو ارتش کلاسیک سوریه و عراق را که آمادگی پدافند داخلی شورشگر را نداشتند، سازماندهی کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم او، مجاب‌سازی دولت روسیه به ورود نیروهای هوایی و پدافند آن به استراتژی جنگی ایران بود که پوتین در نهایت مجاب شد و برای اولین بار در تاریخ نظامی کشور، ارتش ما ارتش ابرقدرت دیگری را تحت هدایت خود درآورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: این اتفاقات معادلات منطقه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد و این صحنه، جنگ نیابتی مدرنی بین جریان انقلاب و جریان استکباری بود که آمریکا هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر راهبردی شکست خورد که بزرگترین شکست این کشور در منطقه خاورمیانه بود.

جلالی گفت: شهادت قاسم سلیمانی نقطه انتهایی عرصه نظامی این جریان بود و نحوه شهادت او، آرزوی هر فرمانده است که به دست دشمن اصلی و با مسئولیت عالی‌ترین مقام دشمن شهید شود.

نظر شما