شناسهٔ خبر: 44930926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خلیلزاد: ادامه خشونت‌ها روند صلح را تضعیف می‌کند

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با تاکید بر کاهش فوری و محسوس خشونت‌ها گفت که ادامه خشونت‌ها توسط طالبان و دولت افغانستان روند صلح را تضعیف می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اعلام سفر به قطر اظهار داشت با این امیدواری عازم منطقه شده است که طالبان و دولت افغانستان در مرحله بعدی مذاکرات به طور محسوسی پیشرفت خواهند کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: هر دو طرف باید نشان دهند که با مصالحه واقعی و مذاکره درباره یک توافق سیاسی در اسرع وقت و کاهش فوری و قابل توجه خشونت، آتش‌بس، به نفع مردم افغانستان عمل می‌کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده ویژه آمریکا با اشاره به افزایش درگیری‌ها در سراسر افغانستان در آستانه دور دوم مذاکرات صلح نیز گفت: «سطح فعلی خشونت‌ها از جمله قتل‌های هدفمند، پذیرفتنی نیست. آن‌هایی که خشونت‌ها را تداوم می‌بخشند، می‌خواهند روند صلح و آینده کشور را تضعیف کنند. آن‌ها بازتاب دهنده اراده مردم افغانستان، که آرزوی صلح را دارند، نیستند».

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیلزاد در دوحه با تیم مذاکره‌کننده افغانستان و دوحه دیدار می‌کند تا ضمن ترغیب آن‌ها، برای تسریع روند صلح، کاهش فوری و قابل توجه خشونت‌ها و آتش‌بس و نیز توافق درباره نقشه راه سیاسی و تقسیم قدرت حمایت آمریکا  را وعده دهد.

بیانیه می‌افزاید که خلیلزاد در سفر به کابل با سران افغانستان دیدار خواهد کرد و حمایت آمریکا از مردم و نیروهای امنیتی افغانستان را متعهد خواهد شد.

به گفته منابع، نماینده ویژه آمریکا پیش از سفر به دوحه برای دیدار با مقامات افغان وارد کابل شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما