به دنبال طرح برخی سوالات از سوی شهروندان عزیز در دیدار مسئولان یا از طریق رسانهها در خصوص عدم دریافت بسته حمایت معیشتی کرونایی به رغم داشتن شرایط، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری نکات ذیل را ضروری میداند:
الف) در موضوع بسته معیشتی اعم از ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا یا طرح نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مسئول شناسایی مشمولین است و پرداخت برعهده این وزارتخانه نیست. از اهالی محترم رسانه درخواست میشود نسبت به اطلاع رسانی وظایف تفکیک شده هر دستگاه در موضوع بسته حمایت معیشتی کرونایی به نحو مقتضی اقدام کنند تا فرایند پیگیری شهروندان از دستگاههای مربوطه تسهیل شود.
ب) همانطور که پیش از این نیز اعلام شد؛ فرایند شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی بر اساس دادههای تجمیع شده پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان صورت میگیرد که از تجمیع بیش از ۵۰ منبع دادهای معتبر در کشور تشکیل شده است، از این رو امکان بروز خطا در شناسایی افراد بسیار اندک است.
ج) برای راستی آزمایی این فرایند، جلب اعتماد و اطمینان بخشی به مردم عزیز کشورمان و شفافیت بیشتر که محور اصلی همه فعالیتهای این وزارتخانه است، رسانهها میتوانند ۱۰ کدملی شهروندانی که به هر شکل اعلام کرده اند واجد هستند، اما بسته حمایت معیشتی کرونایی را دریافت نمیکنند به رابط این مرکز با آن رسانه ارسال کنند تا پس از بررسی، علت عدم مشمول بودن افراد، در کوتاهترین زمان ممکن اعلام شود.
همچنین این مرکز آمادگی دارد در نشستی با نمایندگان رسانهها نسبت به فرایند شناسایی مشمولان اقدام کند.
از همکاری و همراهی همه اهالی رسانه و خبرنگاران سخت کوش در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی نسبت به این اقدام مهم دولت صمیمانه سپاسگزاریم.
∎
الف) در موضوع بسته معیشتی اعم از ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا یا طرح نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مسئول شناسایی مشمولین است و پرداخت برعهده این وزارتخانه نیست. از اهالی محترم رسانه درخواست میشود نسبت به اطلاع رسانی وظایف تفکیک شده هر دستگاه در موضوع بسته حمایت معیشتی کرونایی به نحو مقتضی اقدام کنند تا فرایند پیگیری شهروندان از دستگاههای مربوطه تسهیل شود.
ب) همانطور که پیش از این نیز اعلام شد؛ فرایند شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی بر اساس دادههای تجمیع شده پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان صورت میگیرد که از تجمیع بیش از ۵۰ منبع دادهای معتبر در کشور تشکیل شده است، از این رو امکان بروز خطا در شناسایی افراد بسیار اندک است.
ج) برای راستی آزمایی این فرایند، جلب اعتماد و اطمینان بخشی به مردم عزیز کشورمان و شفافیت بیشتر که محور اصلی همه فعالیتهای این وزارتخانه است، رسانهها میتوانند ۱۰ کدملی شهروندانی که به هر شکل اعلام کرده اند واجد هستند، اما بسته حمایت معیشتی کرونایی را دریافت نمیکنند به رابط این مرکز با آن رسانه ارسال کنند تا پس از بررسی، علت عدم مشمول بودن افراد، در کوتاهترین زمان ممکن اعلام شود.
همچنین این مرکز آمادگی دارد در نشستی با نمایندگان رسانهها نسبت به فرایند شناسایی مشمولان اقدام کند.
از همکاری و همراهی همه اهالی رسانه و خبرنگاران سخت کوش در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی نسبت به این اقدام مهم دولت صمیمانه سپاسگزاریم.