شناسهٔ خبر: 44876535 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق:

پرونده ترور شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» باید بین‌المللی شود

رامین حسین آبادیان

نماینده پارلمان عراق در سخنانی بر لزوم بین المللی کردن پرونده ترور شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «ریاض المسعودی» نماینده پارلمان عراق در اولین سالروز شهادت شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» سخنانی را در این خصوص مطرح و از عدم جدیت دولت بغداد در پیگیری پرونده ترور آنها انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: باید در خصوص پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس اقدام جدی توسط دولت بغداد صورت پذیرد، در غیر این صورت ضرورت دارد این پرونده بین المللی شود.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه اظهارات خود ضمن محکومیت شدید اقدامات آمریکا علیه حاکمیت ملی عراق، تأکید کرد: توافقنامه راهبردی بغداد و واشنگتن تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی در همین ارتباط ادامه داد: لازم است توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا هرچه سریع‌تر لغو شود. دولت باید ابتدا این توافق را لغو و سپس پرونده تجاوز آمریکا علیه فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد را با جدیت پیگیری کند.

المسعودی همچنین با اشاره به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، اظهار داشت: مصوبه پارلمان لازم الاجرا بوده و دولت باید تمامی اقدامات لازم جهت بیرون راندن آمریکایی‌ها را انجام دهد.

نظر شما