شناسهٔ خبر: 44871987 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دریافت لوح تقدیر و تندیس مسئولیت‌های اجتماعی توسط ذوب‌آهن اصفهان

جلاس سراسری مســئولیت پذیری اجتماعی و اخــلاق حرفه ای با حضور نمایندگان ۱۰۰ شرکت و ســازمان دولتی و خصوصی از سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از ذوب‌آهن، اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه ای با حضور نمایندگان ۱۰۰ شرکت و سازمان دولتی و خصوصی از سراسر کشور در روز ۱۰ دی ماه ۹۹ در تالار نور مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه الزهرای تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این اجلاس، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف فعال و موفق در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه ای از جمله شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان معرفی و لوح تقدیر و تندیس دبیرخانه دائمی مسئولیت اجتماعی به آن‌ها اعطا گردید.

مسئولیت اجتماعی یک سازمان یعنی مسئولین آن در قبال تأثیرات و فعالیت‌هایش بر جامعه و محیط زیست به طور شفاف و اخلاقی باشند که موارد مختلف از جمله مشارکت در توسعه پایدار و در نظر گرفتن انتظارات ذینفعان را شامل می‌شود.

رضا نقی پور اصل مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور وابسته به وزارت صمت در این اجلاس، گفت: این صندوق در سال‌های اخیر در جهت کمک به رشد و توسعه معدن و صنایع معدنی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان تلاش کرده و طرح‌هایی از جمله طرح سرباز صنعت اشتغال زایی جامعه علمی کشور را به اجرا در آورده است.

وی بر اهمیت ارتقای تعامل سازنده بین کارکنان شرکت‌ها و ذینفعان مختلف آن‌ها تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی سالم عامل موفقیت هر سازمان است.

همچنین مجید مکاری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان که به نمایندگی از این شرکت در این اجلاس حضور داشت و لوح و تندیس دبیرخانه دائمی مسئولیت اجتماعی را دریافت کرد، در سخنانی به بخشی از اقدامات ذوب آهن اصفهان در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه ای آن اشاره کرد و این اقدامات را عامل موفقیت این شرکت در امر ایفای مسئولیت اجتماعی و دریافت پیاپی لوح، تقدیرنامه و جایزه مربوطه در سال‌های اخیر دانست.

وی به اقدامات محیط زیستی شرکت پرداخت و گفت: ذوب آهن اصفهان از بدو تأسیس تاکنون با انجام پروژه‌های مختلف زیست محیطی حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است و در حالی که بنابر قانون ملزم به اجرای ۲۵ درصد فضای سبز در محوطه کاری خود بوده اقدام به ایجاد فضای سبز به میزان ۸۴ درصد نموده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت به نقش آموزشی ذوب آهن اصفهان در انتقال دانش فنی و تربیت نیروهای متخصص و ماهر برای دیگر صنایع و از جمله صنعت فولاد و مهم‌تر از آن ساخت و تحویل چند واحد فولادی در کشور پرداخت و تاکید کرد: از آخرین اقدامات زیست محیطی ذوب آهن اصفهان که در این زمینه لازم است به آن اشاره کنیم، اقدامات این شرکت در زمینه مقابله با بیماری فراگیر کرونا در سطح کارکنان و در سطح منطقه اطراف است. در این زمینه بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن اصفهان به طور گسترده با تمامی امکانات و کادر تلاشگر خود برای پیشگیری و درمان مبتلایان کرونا در منطقه تلاش کرده است.

گفتنی است؛ در اجلاس مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای سازمان‌ها از اقدامات مختلف شرکت‌ها در امر مقابله با بیماری کرونا تقدیر و یاد شهدای این عرصه گرامی داشته شد.

نظر شما