شناسهٔ خبر: 44862894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم:

۲هزار پرونده واردات کالا در قشم ثبت سفارش شد

بندرعباس- مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار و ۱۵۰ پرونده به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در منطقه آزاد قشم ثبت سفارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری اظهار کرد: ۸۳۰ پرونده ثبت سفارش شده مربوط به کالاهای مصرفی در جزیره قشم به ارزش تقریبی ۱۴ میلیون دلار  است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۱۸ پروانه واردات کالای همراه مسافر نیز به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار از ابتدای امسال در منطقه آزاد قشم صادر شد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این مدت ۱۳۱ میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب ۷۰ پرونده ثبت سفارش، تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: ۳۲ پرونده ثبت سفارش به ارزش حدود ۱۴ میلیون دلار نیز برای واردات ماشین آلات مربوط به خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص یافته است.

امیری تاکید کرد: پرونده ثبت سفارش در منطقه آزاد قشم در کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی نهایی و انجام مراحل تخصیص ارز به دبیرخانه ارسال می شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مطابق دستورالمعل‌های صادر شده برای واردات کالای همراه مسافر ۸۰۰ قلم کالا تعیین شده و محدودیتی برای واردات این اقلام توسط تجار و بازرگانان دارای مجوز و کارت بازرگانی وجود ندارد.

امیری در پایان اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و حجم تقاضاهای موجود، متقاضیان و بازرگانان می توانند پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور «سیفام» درخواست خود برای ثبت سفارش کالاهای مجاز را انجام دهند.

نظر شما