شناسهٔ خبر: 44853126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب نیشابور :

60 درصد از نيشابور به شبکه فاضلاب متصل است

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا-60 درصد از نیشابور به شبکه فاضلاب متصل هستند و تلاش می‌کنیم با قرارداد جدیدی که به‌زودی منعقد خواهد شد، شبکه فاضلاب را در نیشابور گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل هتل امیران اظهارکرد:میزان مصرف آب پس از شیوع کرونا پنج تا 6 درصد در زمستان و حدود 15 درصد در تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

علیرضا اخویان افزود:با عنایت به وضعیت دشت نیشابور سالیانه 10 حلقه چاه در این دشت نیازمند جابجایی است که در حال حاضر 50 درصد از این هدف عقب هستیم و حدود 33 ‌درصد در شبکه آب روستایی هدر رفت آب داریم.

وی خاطرنشان کرد: کوچه‌باغ‌های نیشابور، جای خود را به کوچه ویلاها داده است و به دلیل وجود منابع آبی در شمال شهر نیشابور، نباید در دامنه بینالود ویلا سازی شود و ما نیز وظیفه ندارم به آن‌ها آب بدهیم.

 اخویان یادآورشد:60 درصد از نیشابور به شبکه فاضلاب متصل هستند و تلاش می‌کنیم با قرارداد جدیدی که به‌زودی منعقد خواهد شد، شبکه فاضلاب را در نیشابور گسترش دهیم.

وی تاکیدکرد:از ابتدای امسال 25 مورد انشعاب غیرمجاز در نیشابور شناسایی شده که بیشترین تعداد مربوط به باغ‌ویلاها بوده است.

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب نیشابور عنوان کرد:با توجه به وضعیت دشت نیشابور سالیانه 10 حلقه چاه در این دشت نیازمند جابجایی است که در حال حاضر 50 درصد از این هدف عقب هستیم و حدود 33 ‌درصد در شبکه آب روستایی هدر رفت آب داریم.

وی ادامه داد: میزان کسری آب شُرب در شهرهای نیشابور 500 لیتر و در روستاها 150 لیتر در ثانیه است در حالی که میانگین هر چاه‌ آب شرب در نیشابور 20 لیتر در ثانیه می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب نیشابور  تصریح کرد:از اول امسال 6 کیلومتر اصلاح شبکه را داشته‌ایم و در حال حاضر یک چهارم شبکه آب و فاضلاب نیشابور فرسوده است ولی اکثر نقاط شهرستان به دلیل طبقه‌سازی ساختمان‌ها، نیازمند اصلاح برای خدمت‌رسانی بهتر دارند.

 

نظر شما