شناسهٔ خبر: 44775243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ایلهان عمر:

خوشحالم که پايان کار ترامپ نزديک است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- نماینده دموکرات ایالت مینسوتای آمریکا،در واکنش به تسلیم شدن ترامپ در امضای بسته حمایتی کرونا در توئیتر خود نوشت، خوشحالم که به پایان کار ترامپ نزدیک می شویم.
به گزارش خبرگزاری آریا، «ایلهان عمر»، نماینده دموکرات ایالت مینسوتای آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت، فراموش نکنید، بهانه گیری و کج خلقی ترامپ زندگی میلیون‌ها آمریکایی را با پیامد‌های واقعی مواجه کرده است.
ایلهان عمر افزود، با توجه به اینکه مهلت پرداخت بیمه بیکاری روز شنبه هفته آینده منقضی می‌شود، این تاخیر به طور قطع پرداخت حقوق بیکاری را به تعویق می‌اندازد؛ من خیلی خوشحالم که مهلت او برای وارد آوردن درد و رنج برای مردم رو به پایان است.
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت روز یکشنبه بسته کمک مالی 900 میلیارد دلاری که در کنگره این کشور به تصویب رسیده است را امضا کرد و این لایحه وارد فاز اجرایی شد.
پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، اصرار دونالد ترامپ بر امضا نکردن طرح بودجه حمایتی از مشاغل آسیب‌دیده بر اثر همه‌گیری ویروس «کووید19»، میلیون‌ها آمریکایی را در خطر از دست دادن مزایا و بیمه بیکاری قرار داده است.
ترامپ با ادعای اینکه طرح مشترک 2.3 تریلیون دلاری قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه، کمک کافی به و یکسانی به همه مردم آمریکا نمی‌کند، از امضا و تبدیل کردن آن به قانون خودداری کرده بود.
این طرح بودجه عظیم قرار است 892 میلیارد دلار منابع مالی در اختیار آمریکایی‌هایی قرار بدهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست داده و هم‌اکنون در حال بهره‌مند شدن از مزایا و بیمه بیکاری کرونایی هستند که در تاریخ 26 دسامبر (پایان روز شنبه به وقت محلی) منقضی می‌شد.
رویترز بر اساس داده‌های وزارت کار آمریکا گزارش داده که بدون امضای ترامپ پای این طرح، حدود 14 میلیون آمریکایی مزایا و بیمه بیکاری دوران کرونا را از دست می‌دهند و همچنین بخشی از دولت فدرال ایالات متحده نیز از روز سه‌شنبه تعطیل خواهد شد، مگر اینکه کنگره دوباره بر سر بودجه موقت توافق کند.

نظر شما