شناسهٔ خبر: 44771985 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مسکن کمیته امداد خبر داد:

واگذاری ۱۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد

مهناز قربانی مقانکی

مدیر کل مسکن کمیته امداد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵ هزار واحد مسکونی تکمیل و به مددجویان تحت پوشش این نهاد واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند در نشست خبری امروز در خصوص برنامه مسکن کمیته امداد در سال جاری گفت: در احداث و خرید مسکن ۶۴ هزار واحد پیش بینی شده که تاکنون ۱۵ هزار واحد تکمیل و تحویل مددجویان داده شده است.

وی در خصوص تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان نیز گفت: تعمیر مسکن از ۴۹ هزار برنامه پیش بینی شده، تاکنون ۲۸ هزار و ۹۰۰ مورد واحد مسکونی تعمیر و واگذار شده است.

مدیر کل مسکن کمیته امداد تاکید کرد: منازل ۴۸۷۰۰ خانوار فاقد لوله کشی گاز شناسایی شد و همچنین منازل ۳۹ هزار خانوار فاقد سرویس بهداشتی مناسب و ۳۹ هزار خانوار نیز فاقد حمام مناسب بودند که کار همه اینها شروع شده است.

وی گفت: ۸۵۲ واحد مسکونی مددجویان در زلزله آذر ماه آسیب دیده بود که ۴۵۹ واحد احداث و تعمیر شده است و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی به تفاهم نامه با سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه قرار شد ۶۵۰۰ واحد احداث شود که تا کنون ۲۲۶۰ واحد احداث شده و بقیه نیز در حال ساخت است.

مدیر کل مسکن کمیته امداد اظهار داشت: تفاهم نامه احداث ۱۶ هزار واحد نیز با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده بود که ۶۵۰۰ واحد آن تا کنون ساخته شده و تا پایان امسال نیز عملیات احداث ۲۱۰۰ واحد تمام‌شود.

وی گفت: میانگین منازل روستایی مددجویان ۵۵ متر است.

وی گفت: کل اعتبارات ساخت و تعمیر مسکن مددجویان ۱۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان است.

نظر شما