شناسهٔ خبر: 44766167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تلاش برای یافتن ۷ ملوان در آب‌های هرمزگان ادامه دارد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تیم‌هایی از نیروی دریایی ارتش و سپاه، دریابانی و اداره کل بنادر و دریانوردی در حال تلاش برای یافتن هفت ملوان شناور خوارزم هستند.

صاحب‌خبر -



به گزارش ایرنا، اسماعیل مکی‌زاده، با‌ اشاره به ملیت و اسامی ‌سرنشینان لندینگ کرافت خوارزم گفت: خدمه این شناور را شش ایرانی با نام‌های محمد عسکری‌زاده، فرزاد غلام‌رضایی، ستار صفری سکل، مصطفی بهادری، یاسر مانع بو حمیدی، موید عبدلیان‌پور و نیز یک نفر تبعه کشور هندوستان با نام اجین جانسون تشکیل داده که همگی مفقود شده و تلاش برای نجات جان این افراد ادامه دارد.
این مسئول نوع کالای حمل‌شده توسط این شناور را بیل مکانیکی اعلام کرد و اظهار داشت: شناور خوارزم از مبدأ بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در موقعیت جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار شد.
وی درخصوص علل و عوامل وقوع این حادثه  نیز گفت: عوامل زیادی از جمله توجه نکردن به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی و همچنین چیدمان نادرست بار، عوامل اولیه محتمل در بروز این حادثه هستند که نظر نهایی پس از تحقیقات کامل و گزارش تیم بررسی سوانح دریایی اعلام می‌شود.
به گفته وی، شناور یادشده در حالت واژگون در۲۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک  و در موقعیت ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک قرار گرفته است.
 شامگاه پنجم دی ماه پیامی‌ مبنی بر اعلام اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت با نام خوارزم از سوی کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز به مرکز جست‌وجو و نجات دریایی استان هرمزگان مخابره شد که بلافاصله شناور ناجی ۱۲ از قشم به محل اعزام و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جست‌وجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا، دریابانی و شناورهای عبوری انجام شد.

برچسب‌ها:

نظر شما