شناسهٔ خبر: 44736418 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حماس عادي‌سازي روابط با صهيونيست‌ها را محکوم کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- حماس در واکنش به اعلامیه عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی اعلام کرد ادعای حمایت از ملت فلسطین با عادی سازی روابط با دشمن همخوانی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای به اعلامیه مشترک عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی که با حضور نمایندگان حزب اسلامی عدالت و توسعه این کشور امضا شد، واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: بار دیگر درباره خطرات ناشی از اشتیاق به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهیم. ایستادن رهبر یک حزب اسلامی در کنار یک جنایتکار جنگی که دستانش به خون ملت فلسطین آغشته است، صحنه‌ای غم انگیز و دردناک است.
امضای اعلامیه عادی سازی روابط رباط با تل آویو از سوی نخست وزیر مغرب و موافقت دبیرخانه حزب عدالت و توسعه با این اعلامیه، تخطی از اصول این حزب به شمار می‌رود. امضای این اعلامیه از سوی نخست وزیر مغرب، نقض موضع جریان اسلامی در این کشور است که درباره مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اتفاق نظر دارد. اصول ها، مشترک و تجزیه ناپذیرند و منافع آنی و دستاورد‌های سیاسی نمی‌تواند علیه مسئله نخست امت محقق شود.
حماس در ادامه این بیانیه افزود: شماری از اعضای مبارز دبیرخانه حزب عدالت و توسعه مغرب از این موضع گیری راضی نیستند و همچنان مخالف عادی سازی روابط با دشمن و مدافع فلسطین هستند. منافع کشور‌های اسلامی نمی‌تواند با زیان رساندن به مسئله فلسطین تأمین شود. ادعای ایستادن در کنار ملت فلسطین با ایجاد روابط با دشمن ملت فلسطین و حضور در شراکت با آن همخوانی ندارد.
ما پیامد‌های اعلامیه عادی سازی روابط مغرب با تل آویو را بسیار خطرناک می‌دانیم و اعلام می‌کنیم عادی سازی روابط با این دشمن، راه را به سوی یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی بیشتر از گذشته باز می‌کند. معتقدیم رژیم اشغالگر از عادی سازی روابط برای تقویت رویکرد خصمانه خود علیه قدس و مسجد الاقصی سوء استفاده می‌کند.
در پایان بیانیه حماس آمده است: از حزب عدالت و توسعه می‌خواهیم در موضع خود در تأیید اعلامیه شوم عادی سازی روابط با دشمن بازنگری کند. به ملت مغرب و همه احزاب، سازمان ها، نیرو‌های سیاسی، مردمی و اسلامی به خاطر مخالفت با عادی سازی روابط درود می‌فرستیم و از آنان قدردانی می‌کنیم.

نظر شما