شناسهٔ خبر: 44724426 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

به شدت نگران سطح سواد کلاس‌های اول و دوم ابتدایی در دوران کرونا هستیم

معاون وزارت آموزش و پرورش با‌اشاره به ارسال نامه به رئیس‌جمهور برای آموزش حضوری کلاس اول و دوم دبستان گفت: به شدت نگران سطح سواد این نسل هستیم!

صاحب‌خبر -




به گزارش تسنیم،رضوان حکیم زاده؛ درباره برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان اظهار کرد: در دوره ابتدایی امتحان به شکل سنتی و مرسوم آن وجود ندارد و دانش‌آموزان آزمونی ندارند. وی افزود: هدف ما ارزیابی وضعیت یادگیری دانش‌آموزان است و نه صرفاً قرار‌دادن آنها در معرض امتحان و آزمون، معلم می‌تواند در زمان مناسب و نه الزاما بازه زمانی فعلی، این ارزیابی را در قالب گروه‌های کوچک به صورت حضوری انجام دهد البته این به کسب مجوز از کارگروه مدیریت و کنترل بیماری کرونای استان هم نیاز دارد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان مهارت پایه را به صورت عملی از طریق فضای مجازی به خوبی فرا نمی‌گیرند بنابراین تاکید داریم که ارزیابی آنها در دو درس فارسی و ریاضی به صورت حضوری انجام شود و معلم بداند، دانش‌آموز در چه زمینه‌هایی نیاز به تقویت دارد و تا فرصت داریم برای شناسایی مشکلات و رفع آنها برنامه‌ریزی جدی انجام دهیم. حکیم زاده ادامه داد: هدف این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میزان یادگیری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم در دو درس ریاضی و فارسی ارزیابی حضوری انجام و اگر نیاز بود برای برنامه جبرانی اقدام شود. وی افزود: درباره ضرورت آموزش حضوری دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبستان، نامه‌ای به رئیس‌جمهور فرستادیم؛ با شیوع کرونا بسیاری از کشورها مدارس را تعطیل نکردند ما نیز امیدواریم برای پایه‌های مهم یعنی کلاس اول و دوم دبستان با همکاری وزارت بهداشت در گروه‌های کوچک بتوانیم طی ساعات محدودی در طول هفته بخشی از آموزش را به صورت حضوری ارائه دهیم. حکیم‌زاده گفت: طبق پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، اجتماع بیش از 15 نفر مجاز نیست و باید به این موضوع دقت شود، امیدواریم بر این اساسی و طی جلسات کارشناسی امکان آموزش حضوری فراهم شود چرا که به شدت نگران سطح سواد این نسل هستیم و نگرانیم یادگیری آنها به خطر بیفتد.
جزئیاتی از واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش
همچنین رضوان حکیم زاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیرو مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امر تربیت کودکان صفر تا شش سال به آموزش و پرورش سپرده شد اظهار کرد: بر این اساس، کلیات واگذاری امر تربیت کودکان از صفر تا شش سال از مهدکودک‌ها تا پیش دبستانی تصویب و به صورت یکپارچه به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد. وی افزود: قبلا تقسیم‌بندی زیر چهار سال و چهار تا شش سال را داشتیم که البته کلیه کودکانی هم که به مهدکودک می‌رفتند طبق گزارش رئیس‌سازمان بهزیستی، ۸۰ درصدشان در همین گروه سنی چهار تا شش سال قرار داشتند و مشمول قانون آموزش و پرورش می‌شدند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰ درصد کودکان در مهدهای کودک، زیر چهارسال سن دارند گفت: کلیات واگذاری و یکپارچه بودن مدیریت، برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت تربیت کودکان صفر تا شش سال به آموزش و پرورش واگذار شده است و جزئیات آن پس از نهایی شدن در جلسات کارشناسی اعلام می‌شود. حکیم زاده درباره زمان تدوین و نهایی شدن شیوه نامه اجرایی مصوبه مذکور گفت: قرار شده هرچه زودتر کار کارشناسی انجام و جزئیات اجرایی شدن مصوبه ارائه و سپس اعلام شود. وی درباره گروه سنی مشمول این مصوبه توضیح داد و اظهار کرد: به صورت یکپارچه تمام کودکان زیر شش سال را در بر می‌گیرد و البته خب در گذشته هم مسئولیت کودکان چهارسال طبق قانون سال ۹۵ مجلس از حیث محتوا و برنامه بر عهده آموزش و پرورش بود و بهزیستی مسئولیت اجرا و نظارت را برعهده داشت که از این پس یکپارچه دیده می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما