شناسهٔ خبر: 44716905 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

پرداخت یارانه تورم را بالا می برد؟

نصراله دریابیگی گفت:هدفمندی یارانه ها در گذشته موجب افزایش تورم در کشور شد و این طرح اخیر که به تصویب شورای محترم نگهبان هم رسید است تورم در جامعه را افزایش خواهد داد و این به نفع کارگران و اقشار ضعیف جامعه نخواهد بود.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

نصراله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به مشکلات فراوان معیشتی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به شرایط تورم و گرانی در کشور گفت:متاسفانه بین درآمد کم  و مخارج حداقلی  کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله زیادی است و مقدار دریافتی اشان حتی کفاف نصف یک ماه آنها هم نمی دهد.

این مقام مسئول ادامه داد:کدام مدیر و یا مسئول دولتی در کشور با حقوق ماهیانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می تواند نیازهای معیشتی خود و خانواده اش را برطرف کند؟!

وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از ۷۰ درصد کارگران بازنشسته حداقل بگیر هستند،افزود:جامعه کارگری و بازنشستگی خواهان برگزاری مجدد جلسه شورای عالی کار و اتخاذ تصمیمی برای برون رفت از مشکلات معیشتی این قشر مظلوم هستند.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور اظهار کرد: براساس آمارها و مصوبه شورای عالی کار حداقل حقوق یک کارگر طبق تورم و رکود اقتصادی کشور در سال جاری برای استان مازندران باید چیزی در حدود ۷ میلیون تومان باشد و در عمل اما شاهد دریافتی هایی  بسیار پائین تر از این رقم هستیم و این یعنی سفره کارگران و بازنشستگان روز به روز کوچک تر و خالی تر می شود.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش نقدینگی یارانه ها برای اقشار آسیب پذیر گفت: هدفمندی یارانه ها در گذشته موجب افزایش تورم در کشور شد و این طرح اخیر که به تصویب شورای محترم نگهبان هم رسید است تورم در جامعه را افزایش خواهد داد و این به نفع کارگران و اقشار ضعیف جامعه نخواهد بود.

دریابیگی افزود: افزایش نقدینگی باید در قالب حمایت بیشتر از تولید داخلی و ایجاد اشتغال صورت گیرد تا نقش ضد تورمی را ایفاگر باشد.

 

نظر شما