شناسهٔ خبر: 44702003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ادعای تکرای رئیس جمهور آمریکا علیه ایران؛

ظریف جواب ترامپ را داد | ترامپ؛ به زبان خودت + عکس

پارسینه

وزیر خارجه ایران به ادعای رییس جمهور آمریکا به دست داشتن ایران در حملات اخیر به سفارت این کشور در عراق پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری خطاب به ترامپ و متهم کردن ایران به دخالت در شلیک راکت به سفارت آمریکا در عراق پاسخ گفت. او در توییتر نوشت: «قراردادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد. ترامپ، به زبان خودت»

دونالد ترامپ در دو توییت جداگانه مدعی شد ایران مسئول راکت‌های فرود آمده اخیر به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا در عراق است؛ ادعایی تکراری از سوی مقامات آمریکا که با تکذیب وزارت خارجه ایران همراه شده است.

او در نخستین توییت خود نوشت: سفارت ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چند راکت قرار گرفت. سه راکت در پرتاب شکست خوردند. حدس بزنید اهل کجا هستند: ایران.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اکنون زمزمه حملات اضافی علیه آمریکایی‌ها را در عراق می شنویم. چند توصیه سالم دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول می دانم. خوب فکر کنید.

سفارت ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چند راکت قرار گرفت. سه راکت در پرتاب شکست خوردند. حدس بزنید اهل کجا هستند: ایران.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اکنون زمزمه حملات اضافی علیه آمریکایی‌ها را در عراق می شنویم. چند توصیه سالم دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول می دانم. خوب فکر کنید.

بر اساس این گزارش، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه پس از بیان همین ادعاها از سوی وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشته بود: ''اتهامات ضدایرانی پامپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح شده، قویا رد می‌کنیم. ایران هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می‌داند. حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست. هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند آمریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.''

«محمدجواد ظریف»  بامداد پنجشنبه در این پیام همچنین مواردی از توئیت‌هایی را که ترامپ، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را به تلاش برای حمله به ایران متهم کرده بود، منتشر کرد.

ترامپ سال ۲۰۱۲ در توئیتی خطاب به جمهوری‌خواهان اعلام کرد: اجازه ندهید که اوباما از کارت ایران برای آغاز یک جنگ به منظور پیروزی در انتخابات استفاده کند. جمهوری‌خواهان! مراقب باشید.

وی سال ۲۰۱۱ نیز در توئیت دیگری نوشته بود: اوباما برای آنکه در انتخابات پیروز شود جنگ با ایران را شروع خواهد کرد.

در همین حال، ظریف نمایه‌ای از پر تلفات‌ترین روزهای آمریکا بدلیل یک فاجعه خاص در یکصد سال اخیر منتشر شد.

بر این اساس روزهای نهم،  دهم و شانزدهم دسامبر ۲۰۲۰ رتبه‌های اول تا سوم پرتلفات‌ترین روزهای آمریکا در یکصد سال اخیر است که در هر یک از این روزها کرونا جان بیش از سه هزار نفر را گرفته است.

 

 

نظر شما