شناسهٔ خبر: 44697911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

افزایش ثروت میلیاردرهای آمریکایی در دوره شیوع کرونا

بر اساس گزارش منتشر شده یک موسسه بین المللی، بر ثروت میلیاردرهای آمریکایی در دوره شیوع کرونا افزوده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از تی آر تی، در حالیکه بسیاری از کشورهای جهان بعلت شیوع ویروس کرونا در عرصه‌های اقتصادی و بهداشتی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند، بر ثروت میلیاردرهای ایالات متحده آمریکا، افزوده ‌می‌شود.

بر اساس گزارش منتشره از سوی موسسه Americans for Tax Fairness که یک گروه دفاع سیاسی آمریکایی است، از بدو شیوع ویروس کرونا تا ماه دسامبر مجموع ثروت ۶۵۱ میلیاردر آمریکایی با افزایشی به میزان یک ترلیون دلار به چهار ترلیون دلار رسیده‌است.

ثروت میلیاردرهای آمریکایی که در ۱۸ مارس سال ۲۰۲۰ یعنی آغاز محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس ۲، ۹۵ ترلیون دلار بود در هفتم دسامبر سال جاری ۳۶ درصد افزایش یافته و به ۴، ۰۱ ترلیون دلار رسیده‌است.

کل ثروت میلیاردرهایی که در رده اول لیست جای گرفتند، حدود یک ترلیون دلار احتساب شده‌است.

مجموع ثروت ۶۵۱ میلیاردر آمریکایی، دو برابر دارایی ۱۶۵ میلیون فرد کم در آمد در این کشور که نیمی از جمعیت اینکشور را تشکیل میدهد، است.  

مدیر این گروه در ارزیابی گزارش مذکور می‌گوید: آمریکا در تاریخ خود هیچوقت شاهد افزایش ثروت این تعداد کم انسان در جامعه خود نشده‌بود.   در حالیکه دهها میلیون شهروند آمریکایی با مشکلات اقتصادی و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، چند صد میلیاردر بر ثروت خود اضافه می‌کنند. سودی که میلیاردرها در دوره پاندمی حاصل کردند، بقدری زیاد است که قادر به تامین پاکت کمکی کوویدـ ۱۹، بدون اینکه چیزی از ثروت دوره قبل از پاندمی از دست بدهند، هستند.

بر اساس آمار شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در ثروت کارفرمایانی که با کار فن‌آوری و تکنولوژی مشغول هستند، افزایش بزرگی قید شده‌است.

ایلان ماسک صاحب شرکت تسلا و اسپیس اکس نیز در این دوره به ثروت خود ۱۲۷ میلیارد دلار افزوده و به ۱۵۵ میلیارد دلار رساند.

جف بزوس صاحب شرکت آمازون نیز که در رده اول لیست میلیاردرهای آمریکا قرار دارد، بر دارایی خود ۷۳ میلیارد دلار افزوده و به ۱۸۸ میلیارد دلار رسانده‌است.

نظر شما