شناسهٔ خبر: 44697109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توافق با اوراسیا موجب تسهیل روابط تجاری می‌شود

مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مذاکرات سازمان تجارت آزاد اوراسیا با ایران را فرصتی برای تسهیل مبادلات و افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی، در توضیح اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه درباره آغاز مذاکرات سازمان تجارت آزاد اوراسیا با ایران، گفت: ایران جز کشورهای دارای اقتصاد برتر دنیاست و در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، پتروشیمی و در عرصه نظامی از توانایی‌های بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با داشتن مرزهای آبی و خشکی فراوان، همسایگان زیادی دارد و مراودات اقتصادی با آنها فرصت خوبی برای افزایش تبادلات و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه روسیه، چین، کره جنوبی، ژاپن و حتی ترکیه از کشورهای قدرتمند اقتصادی هستند که می‌توانند روابط تجاری- اقتصادی خوبی با ایران داشته باشند، تصریح کرد: آنچه رئیس جمهور روسیه از آن خبر داده بر پایه ایجاد یک شیوه همکاری جدید و توسعه روابط تجاری است که قطعا تبادلات اقتصادی ما را تسهیل می‌کند.

عباس زاده مشکینی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از این مذاکرات استقبال خواهد کرد، توسعه تجارت ایران با این کشورها به ویژه در شرایط تحریم اقتصادی می‌تواند به نفع ملت باشد

نظر شما