شناسهٔ خبر: 44688787 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تشديد بحران در رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-  کارشناسان سیاسی معتقدند، چهارمین انتخابات کنست هم نمی‌تواند بحران‌های اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی را حل کند.  
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون العالم،  انحلال کنست، رژیم صهیونیستی را به سمت برگزاری چهارمین انتخابات سوق می‌دهد حال آن که با توجه به بحران‌های اقتصادی و سیاسی حاکم بر این رژیم بعید به نظر می‌رسد از انتخابات چهارم هم کاری برای حل این بحران‌ها برآید.  
کنست رژیم صهیونیستی در بحبوحه اختلاف نظر درباره بودجه، خودش را منحل کرد. انحلال کنست اوضاع را به سمت و سوی برگزاری انتخابات زودهنگام می برد.
تلاش ها برای دستیابی به راه حلی متعادل که حزب آبی سفید برای دستیابی به فرصت بیشتر جهت تصویب بودجه پیشنهاد کرده بود به نتیجه نرسید. برگزاری انتخابات خطرات زیادی برای بنیامین نتانیاهو در پی دارد زیرا وی به سبب اتهامات فساد که علیه او مطرح شده است و نیز ناتوانی از مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، با موج گسترده اعتراضات روبروست.
همه این تحولات نتیجه ناتوانی نتانیاهو و شریک وی بنی گانتس در دستیابی به توافق برای حل اختلافات درباره بوجه رژیم اسرائیل است.
خضر شاهین خبرنگار شبکه در قدس در گزارشی با اشاره به این که پس از ناتوانی کنست از تصویب پیش نویس قانون به تعویق انداختن دو هفته ای موعد نهایی تصویب بودجه، به نظر می رسد برگزاری چهارمین انتخابات در مارس آینده تقریبا قطعی شده است افزود: حزب آبی سفید به جز سه عضو آن که علیه این پیش نویس رای دادند، از دادن رای خودداری کردند اما لیکود با تعویق تصویب بودجه موافقت کرد و فقط دو تن از اعضای حزب با آن مخالفت کردند که نشان دهنده وجود اختلافات داخلی در احزاب است.
ناصر الهدمی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: به نظر من برگزاری چهارمین انتخابات نیز مشکلی را حل نمی کند. مشکل جامعه رژیم صهیونیستی بسیار عمیق تر از این حرف هاست. برگزاری انتخابات چهارم نیز این مشکلات را با وضوح بیشتری نشان می دهد و ان شاء الله نتایجی به بار خواهد آورد که فلسطینیان را خوشحال خواهد کرد.
خبرنگار ادامه داد: قرائن و شواهد موجود نشان می دهد با توجه به قیام اسرائیلی ها علیه هیئت حاکمه و از هم پاشیدن ائتلاف و تشدید اختلافات داخلی احزاب، انتخابات آینده نیز مشکل این رژیم را حل نخواهد کرد. این امر نشان می دهد هیچ یک از احزاب نخواهند توانست اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید را پس از طلاقی که به گفته رسانه های این رژیم بین نتانیاهو و گانتس اتفاق افتاد، تشکیل دهند.
محمد قرش نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی گفت: از هم پاشیدگی موجود در جناح راست ثبات لازم را برای اداره حکومت ایجاد نخواهد کرد نشانه آن نیز برگزاری چهار انتخابات در مدتی کوتاه است.
خبرنگار ادامه داد: فقدان ثبات سیاسی و بحران های اقتصادی پی در پی طی دو سال گذشته رژیم صهیونیستی را درنوردیده است و برگزاری سه انتخابات گذشته و انتخابات چهارم در مارس آینده، این رژیم را با آینده ای نامعلوم روبرو کرده است. انتخابات بعدی در شرایط اقتصادی وخیم و اوضاع سیاسی بحران زده ای برگزار خواهد شد.

نظر شما