شناسهٔ خبر: 44687670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تصویب دستورالعمل اجرایی گشت‌های رضویون برای برخورد با جرائم مشهود

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری لرستان از تصویب دستورالعمل اجرایی گشت‌های رضویون برای برخورد با جرائم مشهود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، صبح امروز با حضور رزم رئیس کل دادگستری استان لرستان و سردار سیف معاون عملیات بسیج کشور در دادگستری لرستان جلسه‌ای تشکیل شد تا چگونگی اجرای دستورالعمل گشت‌های بسیج محله محور بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان لرستان در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه حضور مردم شکل گرفته است اظهارداشت: در طی چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی تمام موانع، حوادث و مشکلات با حضور مردم برطرف شده و مردم در صحنه‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نقش اساسی داشتند.

وی افزود: در شرایط کنونی نیز که دشمنان و بدخواهان نظام با گشودن جبهه نرم، جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ما ایستاده‌اند باز این مردم هستند که با حضور خود به مقابله با دشمنی‌ها می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان بهترین جلوه اشتراک بسیج امروز و بسیج در دوران جنگ را حضور مردم در صحنه‌های مختلف رویارویی با دشمنان انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: بسیج از مردم و برای مردم است و در هر عرصه و صحنه‌ای که انقلاب و نظام تهدید شود و نیازمند کمک و تعامل باشد بسیج و بسیجی حضور پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و اینکه امام (ره) فرمایش کردند افتخارم این است که من یک بسیجی‌ام نشان دهنده جایگاه رفیع و بزرگ بسیج است.

رزم با اشاره به اینکه بسیج حافظ ره‌آوردهای انقلاب جهانی اسلام است گفت: مقام معظم رهبری در تبیین جایگاه ارزشمند بسیج فرمودند تا بسیج هست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این یک رکن اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات بسیج در عرصه‌هایی  از قبیل سازندگی، سیل، زلزله و اخیراً در موضوع سلامت مردم فراموش ناشدنی است و باید گفت ظرفیت عظیم بسیج می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی، برقراری نظم، ارتقاء امنیت با ثبات و پایدار در محلات نقش اساسی داشته باشد.

 رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: بسیج با توجه به محدودیت‌های امکانات و منابع نیروی انتظامی، نیروهای زحمتکش ناجا را در انجام ماموریت‌های محوله یاری رسانده است.

وی در رابطه با گشت‌های بسیج محله محور اظهارداشت: در مواد 1 و 2 قانون حمایت قضایی از بسیج مصوب سال 71و آیین نامه اجرایی آن و ماده 29 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 92 جایگاه قانونی بسیج تعریف شده و با توجه به تصویب دستورالعمل اجرایی گشت‌های رضویون در شورای امنیت کشور که سندی برای فعالیت نیروهای بسیجی در راستای برخورد با جرایم مشهود و پیشگیری از وقوع جرایمی نظیر سرقت، منازعات و درگیری‌ها و مواد مخدر محسوب می شود که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت عظیم مردمی به شایستگی استفاده کنیم.

انتهای پیام/642/ش

نظر شما