شناسهٔ خبر: 44672960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخنگوی شورای شهر تهران:

شهرداري اراده جدي براي ساماندهي دستفروشان ندارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از اجرای نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار گفت: شهرداری تهران اراده جدی برای ساماندهی دستفروشان ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی اعطا در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر، درباره اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران که در بهمن 97 در شورای شهر تصویب شد، تذکر داد.
وی افزود: برغم پیگیری‌های متعدد که توسط اعضای شورای شهر تهران انجام شد، اما بررسی‌ها نشان داد در شهرداری تهران اراده ویژه‌ای برای اجرای این مصوبه وجود ندارد.
عضو شورای شهر تهران گفت: دستاورد اصلی این مصوبه شاید این بود که نخستین بار فرهنگ سازمانی شهرداری که همیشه دستفروشی را جزو مصادیق سد معبر می‌دانست، دستفروشی را از مصادیق سد معبر خارج کرد.
اعطا با بیان اینکه اکنون لایحه بهره‌برداری از پیاده رو‌ها را در دستور کار داریم، افزود: اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در بخشی از افکار عمومی، برای طرح موضوع ساماندهی پیاده رو‌ها در صحن شورای شهر، تأثیر منفی ایجاد کرده است.
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: کسانی تصور می‌کنند، چون مصوبه پیشین به اجرا در نیامد، این طرح یا لایحه جدید که بهره برداری از پیاده رو‌ها توسط برخی اصناف را مطرح می‌کنند، در عمل به معنای نادیده گرفتن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون است.
وی با تاکید بر اینکه بی توجهی شهرداری و بی‌عملی شهرداری در این مصوبه به شورا لطمه می‌زند، گفت: در سال‌های اخیر انتقاد‌های زیادی را نسبت به لایحه بهره‌برداری از پیاده‌رو‌ها که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است، شاهد بودیم، در این انتقاد‌ها عنوان می‌کنند شما مصوبه پیشین خود را نادیده می‌گیرید که البته این بدبینی نیز طبیعی است.
اعطا با بیان اینکه نسبت به این موضوع به شهرداری تذکر جدی می‌دهم و این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: یکی از مواردی که دنبال می‌کردیم بحث توجه به دست‌فروشان بوده است و انتظار می‌رود مصوبه در این خصوص اجرا شود.
وی گفت: شهرداری مطلقاً به این موضوع توجه نمی‌کند و هیچ گزارشی را نداریم و بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
اعطا افزود: از شهردار تهران می‌خواهم در این خصوص توضیح روشنی ارائه کند تا ما تکلیف خودمان را با مصوبه خودمان و شهرداری بدانیم.

نظر شما