شناسهٔ خبر: 44636707 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مرتض فنونی‌زاده:

اشتباه یحیی گل‌محمدی در ترکیب اولیه پرسپولیس بود!

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا توانست مشکلات زیادی را که سد راهش قرار گرفته بود، پشت سر بگذارد.

صاحب‌خبر -

مرتضی فنونی‌زاده در خصوص عملکرد شاگردان یحیی گل‌محمدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به نکته‌های زیر اشاره کرد:

*ما همه مشکلات را دریبل زدیم به جز وی ای آر؛ پرسپولیس تا رسیدن به فینال با همه مشکلات مثل کمبود بازیکن، محرومیت ستاره‌هایش و رفتن مهره‌های تاثیرگذارش کنار آمده بود و توانسته بود باغیرت به فینال آسیا برسد اما اشتباه‌های فردی و وی ای آر مانع از به دست آوردن تنها جامی شد که جایش در ویترین افتخارات پرسپولیس خالی است.

*اولسان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌هایی بود که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با آن روبرو شده بود. شیری یکی از بهترین بازیکنان دیروز بود و متاسفانه تنها اشتباهش موقعیت 10 درصد گل را به 99 درصد تغییر داد. نباید فشار را روی او افزایش داد. همچنین گل‌محمدی نیز می‌توانست تعویض‌هایش را زودتر انجام دهد و شجاعی را حدود دقیقه 60 به جای عالیشاه به زمین بفرستد که برای تیم خیلی دوید و تلاش کرده بود. یحیی حتی می‌توانست در ترکیب اولیه همانند بازی‌های مرحله گروهی، شیری را روی نیمکت بگذارد و از نعمتی در دفاع چپ استفاده کند و کامیابی نیا و سرلک هافبک‌های دفاعی باشند و بشار به جای هافبک مرکزی، در بال راست بازی کند.

*بعد از شروع مجدد لیگ قهرمانان بازیکنانی به پرسپولیس اضافه شدند که تجربه آسیایی نداشتند. بی‌ادعا بودن آن‌ها باعث شد تا خیلی خوب از سد رقبا بگذرند و اگر بازیکنی مثل آل‌کثیر بیشتر تجربه آسیایی داشت، هیچ وقت بستر محرومیتش را فراهم نمی‌کرد. بازیکن خوبی این فصل به تیم اضافه شدند و حالا تجربه کافی برای لیگ قهرمانان فصل آینده را دارند.

*یحیی دورانی را سپری می‌کند که برانکو هم تجربه کرده بود. ستاره‌های تیم رفته‌اند و تیم کمبود مهره دارد اما انسجام و همدلی مهم‌ترین نکته ای است که گل‌محمدی باید به تیمش گوشزد کند. پرسپولیس این پتانسیل را دارد که قهرمان لیگ برتر شود و فرقش با فینال آسیا این است که بازیکنانی چون وحید امیری و احسان پهلوان را در ادامه لیگ در اختیار خواهیم داشت. من به یحیی و تیمش امیدوارم و با پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر، خاطره تلخ نایب قهرمانی در آسیا فراموش خواهد شد.

نظر شما