شناسهٔ خبر: 44623119 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط نشر افق؛

چهارمین جلد از رمان‌های «الینا» برای بچه‌ها چاپ شد

صادق وفایی

کتاب «الینا در هتل سه‌ستاره حیوانات خانگی» به‌عنوان چهارمین عنوان از مجموعه رمان کودک «الینا» نوشته مژگان کلهر توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جلد از مجموعه رمانِ کودک «الینا» نوشته مژگان کلهر با عنوان «الینا در هتل سه‌ستاره حیوانات خانگی» به‌تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین «کتاب‌های فندق» و صد و پنجاه و هفتمین رمان کودک است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

نمونه مشابه این‌مجموعه، «نیما نابغه» است که به قلم آتوسا صالحی نوشته و توسط همین‌ناشر چاپ می‌شود.

شخصیت محوری مجموعه‌ «الینا» دختربچه‌ای با همین‌نام است که خودش را این‌گونه معرفی می‌کند: «اسم من الیناست، اما دوست‌هایم الی صدایم می‌زنند. من عاشق مهمانی رفتن و پیتزا و موبایلم (ولی چون خودم موبایل ندارم همه‌اش آویزان موبایل مامان می‌شوم). در گوشتان بگویم از دو چیز هم خیلی بدم می‌آید: مشق شب و کوکوسبزی!»

مجموعه الینا برای بچه‌هایی نوشته می‌شود که دوست دارند کتاب بخوانند و بلندبلند هم بخندند و یک‌عالمه اطلاعات معرکه عجیب و غریب به دست بیاورند که با آن‌ها، دوست‌هایشان را شگفت‌زده کنند. تصویرگری کتاب‌های این‌مجموعه توسط سارا طبیب‌زاده انجام می‌شود. مخاطبان اصلی کتاب‌های الینا، کودکان گروه سنی ب و ج هستند.

«الینا در عروسی به صرف خارش»، «الینا در مسابقه فوتبال؛ قرمز یا آبی؟» و «الینا در کارآگاه‌بازی با پلنگ‌صورتی» عناوین سه‌کتاب پیشین این‌مجموعه هستند.

در جلد چهارم «الینا در هتل سه‌ستاره حیوانات خانگی»، خانواده الینا در دردسری افتاده که او معتقد است تقصیر مادرش است. چون اگر از اول اجازه می‌داد الینا یک حیوان خانگی داشته باشد، هیچ‌وقت این‌اوضاع پیش نمی‌آمد. البته شاید هم همه‌چیز تقصیر بابای الینا باشد که نتوانسته به رئیسش «نه» بگوید؛ شاید هم تقصیر پوستر توی پارک بوده باشد...

این‌رمان در ۱۲ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

خانه مامانی مهین پر از بوهای خوب و بد بود. ناهار برایمان زرشک‌پلو با مرغ پخته بود که بوی خیلی خوبی داشت اما به خاطر بابا کمی هم باقالی تازه با پوست پخته بود که بوی جوراب بدبو می‌داد. مامان همین که رفت تو گفت: «پیف! این چه بوییه؟»

مامانی گفت: «برای پسرم باقالی پختم. می‌دونم که شماها دوست ندارید و براش نمی‌پزید.»

بابا خندید: «به‌به! دست شما درد نکنه.»

مامان آرام گفت: «چه روزیه امروز!»

مانی داد زد: «مامانی، یعنی ناهار باقالی داریم؟»

مامانی گفت: نخیر زرشک‌پلو داریم، بوش نمی‌آد؟» و قفس مرغ مینا را که دست من دید گفت: «این چیه آوردی؟ اگه برای من آوردی بگم که حوصله تر و خشک کردنش رو ندارم. تازه از دست قناری‌ها و مرغ‌عشق‌های عموت خلاص شدم. آکواریومش رو هم جمع کردم.»

گفتم: «نه مامانی، مال ما نیست. آوردیمش مهمونی.»

مامانی اخم کرد: «بی‌دعوت؟!»

این‌کتاب با ۱۰۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما